Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Thanks!
Geen idee waar je op doelt, maar meer dan een vlek kan ik niet vinden.

Misschien gewoon een vlek :+1:t2:

1 like

In China; Copyright is the right to copy

Maar die prijsstijgingen zullen wel te wijtten zijn aan de komende 70%Saleā—

Ze doen het tot nu toe goed :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oh daar, ik dacht dat je met onderzijde de 6 uurs kant bedoelde.
Naast de 50 is inderdaad een vlek die onder het saffier zit… geen idee hoe of wat. De nieuwe insert ligt hier al een week of 10 klaar maar nog niet de tijd voor genomen :sweat_smile:

1 like

Een Chinese IPhone 12 clone zal het ongetwijfeld ook wel doen.
Ben benieuwd wat voor Loempia olieƫn ze hebben gebruikt in die uurwerken. Misschien wel helemaal niks.

Ach joh, die gebruik ik ook altijd. Ik kan me niet voorstellen dat er wat mis mee is. Mijne lopen altijd keurig.

Misschien merk je het ook pas na 10 jaar (versleten tandwielen e.d. en niet meer te repareren/servicen daardoor)
Vind het in iedergeval niet betrouwbaar en eigenlijk net zo fake als een fake wijzerplaat gebruiken. Maar ja ieder z’n eigen…

Wie zegt het sowieso dat de NH uurwerken via Ali fake zijn? Het is op niks gebaseerd toch?

Dat is zoiets als vragen of een Chinese Iphone clone fake is en waarop dat dan gebaseerd is…
Alles is na te maken. Google nog maar eens wat rond.

Ik heb zin in een OEM Seiko Mod Build :slightly_smiling_face:

Iemand die nog een 7S26 met witte dag/datum heeft? Dit uurwerk is kak.

2 likes

Jawel, maar die is nog in gebruik :slightly_smiling_face:

Zag een 6R15 uurwerk te koop in blauwe gedeelte. Je zou je 7s26 onderdelen ervoor kunnen gebruiken en het zelf reguleren om het weer goed te laten lopen. Denk gewoon wat afstellen van balanswiel.
Zoek maar filmpjes over een 6R15 ombouwen tot day date (met onderdelen van 7s26)

Mijn balanswiel staat al richting min, en loopt +10 minuten per uur :joy::joy:

Gemagnetiseerd? Of wat is ermee gebeurd?

1 like

Vers uit Japan, een opknappertje. Voor 60 euro gescoord maar loopt dus ruk.

Zo flink in de plus zou ik m toch eens kijken of ie niet gewoon gemagnetiseerd is… dat is echt idioot.

Je ziet ze eerder te traag lopen.

1 like

Omdat dit de Seiko Mod topic is zou ik er een 6R15 7S26 project van maken :slightly_smiling_face: supercharged seiko 5 :grin:

1 like

Bestaan er eigenlijk nog goeie no nonsense horlogemakers? Was in m’n pauze even langs een juwelier met inhouse horlogemaker geweest met de vraag of ik een glaasje in kast kon laten persen. Krijg als antwoord dat dit te groot risico is omdat het glas kan breken. Toen zei ik dat ik het er zelf wel inzet als ik hun pers mocht gebruiken tegen de kosten die ze er normaal voor vragen. En als ik het zelf dan breek ik alsnog de kosten wilde betalen. Maar dit kon natuurlijk ook weer niet… Niet te geloven wat een amateurs.

Kreeg daarna als antwoord: omdat het horloge niet bij hun vandaan komt kon het niet.

Dus als je een horloge hebt en batterij wilt vervangen maar horloge komt daar niet vandaan kan dit zeker ook niet? :sweat_smile:

Goeie reclame voor deze prutsers waar ik de naam niet van mag noemen :sweat_smile: hoef daar dan ook nooit meer naar binnen.

Oh boy!..dis gonna B fun! :grin:

Polywatch is your friend in dit geval.

4 likes

Dat is een andere bewoording voor: We durven het niet aan.

Had trouwens wel gedacht dat je zelf een glaspers zou hebben.