Show je Seiko mod of build (Deel 1)

En wat was nou het probleem?
De c-clip was iets te ruim waardoor de dagschijf de mogelijkheid had om iets omhoog te komen.
:grimacing:

De c-clip verbogen zodat deze weer strak de boel plat houd.

Golden Boy ook weer compleet en completer :heart_eyes:

Lume is niet gelijk… en heb een stofje ontdekt onder het glas :grimacing:

4 likes

4 likes


En dat is 1.

En dat is 2.

En dat is 3.

En dat is 4.

6 likes

Heeft iemand hier nog de gouden tip hoe ik een caseback van mijn turtle manta open kan krijgen? Ding zit muurvast. Ik gebruik een standaard Chinese verstelbare driepunts opener en een kasthouder. Heb al met verschillende inserts van de opener geprobeerd. Met en zonder doekje ertussen……… no luck. ik heb met deze opener tot nu toe alles zonder problemen schadeloos open gekregen. Ook de wat vastere casebacks. Maar nu is heel de caseback en een deel van de kast naar de kl@&…. :cry:

Heb je een lijmklem in huis (of een Action in de buurt)?

Kast in kasthouder, 3punts opener erop (doekje erbij), het geheel in een lijmklem, op de kop houden, en met een hamer zachte tikjes geven.

1 like

Heb ook een vraag voor de kundigen…
Een gedeelte van een gebroken stem zit nog in een Seiko 7009 uurwerk. Hoe krijg ik die eruit❓

Zoveel demonteren totdat je het kan verwijderen…

Dat gaat vandaag niet meer gebeuren denk ik😬

Zo nog aan de gang met mijn retro-mod, de kast ligt al helemaal klaar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mijn andere parelmoeren mod ga ik niet op tijd af hebben voor mijn officiële vertrek bij mijn huidige werkgever.

Heb wel wat te kiezen… ik moet wel in stijl vertrekken

1 like

Ja ik was er al bang voor dat er rigoureuze maatregelen nodig waren maar dit is wel next level :wink:. Ik denk dat ik je snap. Ik las ook al iets over een moer met secondenlijm vastplakken en met een moersleutel langzaam open draaien……… ik ga eens kijken of ik iets daarvan aandurf.

Dit doe ik ook altijd. Nu ook gedaan maar hij zit echt muurvast. Doordat ik zoveel kracht moet zetten knalt de opener er iedere keer vanaf. Daar helpt het plastic ook niet tegen.

Zou een juwelier misschien krachtigere apparaten hebben?

1 like

Kast in je handpalm en dan af en toe eens een schokje geven.
Wellicht dat de kast een beetje opwarmt van je hand en de caseback niet.

1 like

Las ook al iets over ijsblokjes op de caseback… misschien een combo opwarmen kast en afkoelen caseback?

En hoe denken jullie over kruipolie?

Een juwelier heeft niks. Een horlogemaker zou wel een professionele kast opener moeten hebben die het met gemak open kan maken.

1 like

Zal ik niet proberen. Zonde als dat in je horloge terecht komt.

1 like

Klinkt wel het proberen waard…

Zou het niet doen.

1 like

Probeer hem eens vaster te draaien en daarna pas los. Dat werkt vaak wel.

1 like

Cross-post

10 likes

En? Kast al open?

1 like

Nee helaas nog geen tijd. Ik heb vanwege kleine kinderen maar een heel kleine ‘window of opportunity’ :wink:. Ik hoop morgen wat te kunnen proberen.

2 likes

Herkenbaar. En dan moet het altijd gehaast en gaat het fout :man_facepalming:

1 like