Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Ik krijg met geen mogelijkheid de ar coating van het saffierglas af. Kan iemand mij helpen?

Ik heb nog wat Cape Cod liggen. Kan je een stukje opsturen als dat helpt.

1 like

Koper- en/of zilverpoets daar krijg je de ar-coating er mee af gepoetst normaal gesproken als cape cod of andere manieren niet werken. Meeste supermarkten hebben zo’n flesje wel in het assortiment.

Dankje voor het aanbod Metin, maar dit werkte helaas niet. Al geprobeerd :sweat_smile:

Ik zal eens kijken of koper of zilverpoets werkt, dankje voor de tip @Rubennnv !

1 like

Ik heb het nog eens nagezocht en je hebt gelijk, zolang je geen GMT wijzer hebt en je wil eenvoudig een tweede tijdzone aanduiding dan heb je er zo een nodig. Met een 12 uurs verdeling

3 likes

Oke en hoe werkt dat dan op deze manier als ik vragen mag? Zolang er niks mee draait ( een wijzer dus) dan heb je er nog steeds niks aan toch?

7 likes

De bezel kun je draaien, op de foto is het tien over tien zowel op de wijzerplaat als op de bezel.

Stel je draait de bezel tegen de klok in zodat de 11 van de bezel op de 10 uur positie van de wijzerplaat komt te staan dan geeft de wijzerplaat tien over tien aan en de bezel tien over elf.

Toegegeven het is heel rudimentair maar het werkt wel.

5 likes

In principe kan dit ook met een standaard duikers bezel zonder 12 uur indeling: Creatief zijn met de 12 uur / lume pip!

1 like

Oftewel. Gewoon een GMT horloge kopen dus :joy:

1 like

Zitten in de collectie :+1:t3:

Maar als je een mod wil uitvoeren met een bepaalde look dan ben je op beschikbaarheid van onderdelen aangewezen.

Dit is tenslotte een mod topic :wink:

1 like

Die skx buiten en een gmt kopen :smirk:

@Wezel komt die insert van AliExpress??
Heb er ook 1 besteld, en als ik dit zo zie kijk ik er nu nog meer naar uit :heart_eyes:

Stond er in de beschrijving dat de wijzerplaat aftermarket is ?

3 likes

In dit geval gewoon replica ipv aftermarket, want dit is er eentje met doel te misleiden.

2 likes

6 likes

Dit is toch heel anders? Die plaat hierboven is gewoon een 1 op 1 kopie van een bestaande Seiko wijzerplaat. Die van jou is niet gebaseerd op iets bestaands.

1 like

Dit is zeker een 7002-700x

Aha, zo bedoel je. Nep vs. replica inderdaad.

Ik miste hem al vandaag.

Nog steeds niet bereid om hem aan mij te verkopen? :joy:

5 likes