Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Verklaart de prijs en herkomst (China en volgens mij heeft SII geen fabrieken daar)

Kan best dat het uurwerk goed loopt enzo maar er zit echt wel (zichtbaar) verschil in.

Dan zou ik maar snel mijn mandje induiken… :wink:

Aha oké dan is het inderdaad een “ooit”-project. Mooi vooruitzicht in ieder geval! Heeft iemand anders (of jijzelf @HanDavinci) eerder wel al zo een joekel van een bubble glas gebruikt? Zo ja, op welke type Seiko en hoe heeft uitgepakt? Heb zelf nu een Sea Urchin thuis waar ik in ieder geval deze voor heb besteld, maar zo een Corum bubble vind ik wel errug tof…

1 like

Seiko verkoop via SII aan China, die NH uurwerken gaan in microbrands e.d.
Tenminste, wat ik er van begrepen heb.

Heb nog 3 NH36’s liggen, waarvan 1 dus niet van AliExpress afkomt, en ik zie geen verschil in afwerking.

Ondertussen alweer 5½uur wakker, en bijna 5uur aan t werk :sleeping:

We hadden even van duiker gewisseld.

8 likes

Schattig

2 likes

Onze horloges matchen aan de persoonlijkheden.

4 likes

Ik wilde precies het zelfde zeggen. Een beetje midsize Seiko vibes @HanDavinci :joy:

1 like

Ja, daar begin ik niet meer aan. Doe mij die joekel maar.

1 like

Welkom terug kiespijn. Ik heb je gemist.

Groetjes,
Metin de Boer

2 likes

Fijn dat je er weer bent. We genieten altijd erg van je bijzondere inzichten.

3 likes

Welke hands zou jij gebruiken op de gele dial?

Waar ik even mee zit: ga ik voor zwarte hands passend bij tekst op dial, chapter en zwarte YM inlay?
Of toch voor de bijbehorende brushed hands passend bij plots en zilveren YM inlay?

Dit is de basis. Met eventueel ook een zwarte YM bezel.

• Zwarte hands erin laten
  • Bijbehorende brushed hands erop zetten
  • Ander alternatief

0 stemmers

1 like

Ik heb nog een Sumo uren en minuten wijzer, PB maar bij belangstelling :wink:

1 like

Ik heb ze ook :sweat_smile:
Zowel de zwarte als deze:

1 like

Het kan allebei prima :+1:t3:

1 like

Ik zou zonder meer zwarte wijzers doe. De stalen YM bezel insert past al goed bij de stalen uurmarkers. Daarbij is zwart lekker leesbaar op een lichte plaat.

1 like

Je kunt ook opzoek gaan naar SNZF15(17) wijzers. Die zijn deels zwart.

2 likes

Niet eens zo’n gek idee. Thnx!
Gewoon in NL te verkrijgen.

https://speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?products_id=45609

1 like

Die zijn wel after-market. Bij Speedtimerkollektion.com moet je echt zoekend lezen om uit te vinden of de onderdelen OEM zijn of fake. Ik zou Perry of Rob ff berichten.

Klopt helemaal, heb recent nog een setje gekocht. De prijs is daarentegen dan ook wel echt aftermarket zonder de lange wachttijd :wink:

Bij Perry heb ik zelden lange wachttijd, bij Rob wel. Ik zou liever een tientje extra betalen voor de originele wijzers, dan is de lume vast ook beter en het is wat degelijker afgewerkt.

1 like