Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Dat bestond volgens mij nog niet toen ik die voor @TJ91 maakte :joy:

Ik zou de CT094 doen.

11 likes

Terwijl ik aan het typen ben zie ik dat Han mij voor is. Was ruim 3 jaar geleden, denk dat de producten inmiddels wat beter doorontwikkeld zijn.
Had er in ieder geval een double domed blue ar saffier glas in, i.c.m. een sub bezel en ceramic bezel inlay waardoor dit het gevolg was.

1 like

Maar het is wel een seiko. Mooie mod trouwens. Zon glaasje heb ik ook nog liggen, nu nog een skx :sweat_smile:

1 like

Ik vind het ook een beetje moeilijk. Ik heb er laatst aan zitten denken om ook een mod te maken zoals die van @Chlorophyl .

Maarja, een orginele skx molesteren voor een mod vind ik persoonlijk zonde van de skx (of ja, het geld wat je er tegenwoordig voor betaald).

Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om de kast van Heimdalr, een orginele skx bezel en insert en een NH35 te gebruiken. Dan bouw je zelf iets en je houdt een horloge van een prachtig merk gewoon origineel.

Of je dan een plaat moet pakken die Seiko zegt? Daar twijfel ik zelf ook een beetje aan en zeker als je het als Seiko verkoopt ooit.

1 like

Kun je dan niet beter een merkloze case van Crystal Times, Lucius of een andere verkoper nemen? Zijn niet zo gek duur.

Ja kan denk ik ook. Voor die van Heimdalr enzo betaal je 50 eurskies.

Ok, is ongeveer even duur denk ik. Weet de prijzen niet zo uit m’n hoofd.
Ik zou als zoiets gaat opbouwen eerder voor een case zonder merknaam gaan in ieder geval. Dan is het gewoon jouw eigen ding.
Zoiets :grin:

Ohnee, je wou een SKX :sweat_smile:

1 like

Top dit af met een plaat van @Barboendel en je hebt een uniek ding!

Ik heb er echt geen seconde spijt van gehad en ik draag hem liever dan m’n andere (duurdere) horloges omdat ik hem zo bijzonder en zo mooi vind.

En als het moet is hij ook weer terug te bouwen natuurlijk maar dat gaat echt niet meer gebeuren.

1 like

:heart_eyes: Gelukkig hebben we nu dit soort saffieren!

Misschien stomme vraag maar weet jij toevallig of dit met of zonder AR is?

Bij het verwijderen van een paar afbeeldingen (eindje terug in deze post) zijn helaas ook de reacties daarop verdwenen. Namens directie en personeel van horlogeforum.nl onze welgemeende excuses :nerd_face:

7 likes

Fair point.

1 like

Ben ik weer.
Mods zijn prima (hoewel dat een discussie op zich kan zijn) maar het gebruik van namaak (ook wel aftermarket, 1 op 1 etc genoemd) is uitdrukkelijk NIET toegestaan.
Dank

Op dit moment is dit de look van de Turtle maar er gaat nog aan gesleuteld worden.

8 likes

Ik vond het gebrek aan lumen, op de wijzerplaat van mijn Seiko 5 SNZG15, erg storend en daarom een Seiko SNKF11 wijzerplaat geplaatst (en een vlak saffier).

8 likes

Aan lume geen gebrek nu :grin:

1 like

Ik zou wel zo’n secondewijzer willen trouwens, met een rood tipje

1 like

Hier ben ik het niet mee eens. Aftermarket kan ook een vervangend onderdeel voor het origineel zijn, zoals een keramische insert voor een Seiko met een alu insert, of saffier in plaats van hardlex.

Voorbeeld, ik heb aftermarket velgen onder mijn Mini met het gezicht van mijn vriendin in een Pikachu gephotoshopt, tot haar grote onvrede.

Het is niet orgineel Mini, maar het is zeker geen namaak. :joy:

On topic, een Seiko Turtle mod met een aftermarket bezel insert, aftermarket band en orginele MM300 plaat en wijzers. :smirk:

18 likes

Zit standaard op de SNGZ15. Ik denk dat die nog best te krijgen zijn. Of een 2de hands zien te scoren

Ik denk dat bedoeld wordt een aftermarket wijzerplaat met de naam van het origineel erop.

3 likes

Ik denk niet dat @Jur het zo bedoeld, althans dat hoop ik niet…

Hardlex vervangen door saffier zou dan niet mogen. Sterker nog een horlogebandje vervangen zou dan ook niet kunnen. Nou dan kun je het forum wel sluiten… :wink:

2 likes