Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Ik snap die YM insert in het algemeen niet zo goed. Mooie insert, combineert als een tierelier met (oa) een SKX zonder twijfel, maar juist deze is ook weer zo iconisch Rolex, dat ik me stiekem soms afvraag of ie sowieso wel op een Seiko thuishoort.
Dat geldt natuurlijk voor veel meer onderdelen (die ik zelf ook heb gebruikt, PO for starters en m’n Soxa’s, dus ik doe lekker mee), maar ik heb dat gevoel met de YM het meest denk ik.

Oh dat heb ik niet echt

Dit doet me maar weinig aan een YM denken. Zoals ook niet elke ceramic insert me aan een Sub oid doet denken

6 likes

11 likes

14 likes

Automatic Musical Instrument Company :ok_hand:

1 like

16 likes

Ik moet die pers die @Tijdstip heeft maar eens bestellen. Een paar dagen terug een dure van Ali besteld maar was ook weer rommel.

Hier nog maar eens een foto van de mm300 mod met scheef glas :joy:

7 likes

Ik heb onderstaande glaspers gekocht via Amazon. Ideaal ding, goede en stevige kwaliteit en gunstig geprijsd.

Wel even checken of de pers compleet met persstukken is, want ze worden met en zonder aangeboden. Misschien dat die van je kapotte pers passen?

3 likes

Lekker man!

1 like

Ziet er een stuk beter uit dan zo’n blauwe knijp pers die ik heb…
Hoe ‘diep’ zijn de glas-pers stukken van de jouwe?

Ik heb laatst de spanring van een vintage king seiko los gehaald, maar het facetglas is te hoog voor mijn glazenpers om de spanring terug te persen…

Namoki kwam weer eens opdagen (na bijna 3 maanden wachten pfff), maar wat een mooie spullen weer :smiley:

@Mipnick binnenkort even afspreken dan :smiley:?

10 likes

@Mas

De zilvere insert met staat het mooist bij deze plaat. Met een stepped saffier uiteraard die met de grote cijfers.

Had de hoop dat blauwe insert mooi zou aansluiten, maar helaas…

@Mipnick, ik twijfel nog een beetje tussen de 2.
De blauwige pers knijpt niet fijn aan, echt kracht op zetten voelt niet fijn aan je vingers.

De kleine grijze werkt met een schroef.
Je kunt er aardig wat kracht op kwijt, maar je moet de kast wel blijven vasthouden want hij verschuift nogal snel.

Hij lijkt precies op 1 van Ali.

4 likes

Mooie mod, welke chapter ring heb je erin zitten op de bovenste foto?
ben zelf niet zo’n fan van de sharktooth bezel, beetje te grof. wel helemaal in thema natuurlijk :grin:

1 like

Op de gok gekocht :crazy_face:

17 likes

Jazeker!

Die heb ik nu, maar die draait het horloge er continu onderuit. Echt een ramp bij mij.

Vreemd, bij mij gaat ie rechtstandig naar beneden.
https://www.youtube.com/watch?v=DPAHG1J2XOo

Zijn gewoon standaard glaspers stukken. Dus ik denk dat het ook niet gaat passen.

Klopt, was goedkoper via Amazon, zonder invoerkosten.

Volgens mij zitten er dezelfde stukken bij…
Op die seiko zit facetgeslepen glas van flink hoog (cm ofzo?). Het glas raakt dus eerst de pers voor je de spanrand kan aandrukken.

Metamorfose in 5 minuten :joy:

13 likes