Show je Seiko mod of build (Deel 1)

13 likes

mooie mod maar die datum is dat gezichtsbedrog?
image

1 like

Ik gok dat hij op 22:47u ‘s avonds stond.

2 likes

Is dit nou de ex van drebin?

Neen, die staat pas net in het blauwe haha

Ja ik zag op de insta van Han dat hij te koop stond een paar dagen terug, en nu zie ik deze voorbijkomen een andere bezel inlay, dus vandaar.

1 like

Enige wat hetzelfde is, is de dial en hands. Waarschijnlijk het uurwerk ook. Verder is alles wel anders

Het is toch ook dezelfde case?

Goed gezien!

Ja, dat klopt haha.

5 likes

Die van @Drebin is er een van Seikomods, die van mij komt van Namoki. Ik heb een saffierglas dat voor vlakke inserts is en Drebin dan weer voor de sloped inserts.

1 like

Is dit een speedtimerkollektion insert?

1 like

Geen idee waar hij vandaan komt, heb hem via een forumlid.

1 like

Aha ok. Ik had eentje van speedtimerkollektion voor skx013. Deze zijn net niet goed passend vind ik. In tegenstelling tot Seikomods of Watch and Style die perfect passend zijn.
Hier foto van de speedtimerkollektion.
Wel goedkoop maar nét niet…
Tijdelijk toen erin gelijmd

3 likes

Vandaag gemaakt, alleen de wijzerplaat en wijzers zijn nog orgineel. Ben erg tevreden zover. Volgende week de secondewijzer vervangen :ok_hand: Ook ben ik opzoek naar een mooie mat zwarte nato band of staal.

2 likes

14 likes

Seiko Field Watch 1.1 mod

8 likes

Leuk!

1 like

Helaas minute markers bij 6 uur weggevaagd.
Kast waar dial inzat was vastgeroest. Geprobeerd met WD40 los te krijgen, maar bezel kwam daarmee juist eerder los bij los schroeven van deksel :sweat_smile: Hierdoor was er wat WD40 op de dial gekomen en heeft wat opgelost.
De dial was ook 28,7mm. Deze heb ik op maat gevijld. En de datum staat wat funky. Is wel op te lossen door zelf datumschijf aanpassen. Hou het voorlopig zo, ben al op zoek naar een andere 7s26 Seiko Field Watch dial

Caseback aanpassing: Heb typenummer weggepoetst

Hoe pas jij die datum aan? Gewoon door te printen en dat dan op de huidige schijf te plaatsen?

Ja klopt, 1 op 1 scan van origineel en dan indien nodig aanpassen. Vectorbestandje ervan maken zodat het strak uit de printer komt.

Bij Quartz datumschijven van Seiko loopt de datum andersom

Ik heb dit ook gedaan bij deze dial van een Quartz duiker. Datum venster staat hier ook niet op juiste plek.

4 likes