Show je Seiko SARB!

Is dé combinatie. Echt een horloge waarmee je alles aan kan. Super allrounder!

7 likes

welke strap heb je er hierop zitten?

ik zoek nog altijd een goedkoop “uitprobeer” alternatief voor de strapcode oyster/jubilee. Uncleseiko vind ik te duur voor wat je krijgt.

iemand ervaring met de MilTat banden?

Dat is het merk wat Strapcode verkoopt. Prima banden maar als je op zoekt bent naar een uitprobeer band dan ben je wel duur uit

1 like

je hebt ook banden van strapcode zelf : rond de 200 euro.
de miltat zijn rond de 80 euro (oyster), of meer voor de jubilee.

ik zoek idd meer iets van 30 euro waarmee ik de stijl kan checken.

iemand bijv een alixpress exemplaar wat past? hoorde ergens namelijk dat rolex submariner banden schijnen te passen

EDIT:
of heeft iemand ervaring met bijv, andere end links op een oyster/jubilee van steinhart zetten. wellicht geknutsel, maar als t werkt werkt het?

Oh? Heb je daar een voorbeeld van?

Misschien iets te vinden bij WatchGecko’/

misschien ben ik voor de gek gehouden, maar op amazon zag ik 2 soorten en de een heette niet miltat. maar nu ik hem heb aangeklikt lijkt het idd dezelfde te zijn, dus die comment mag weg.

watchgecko heeft helaas niks goedkopers. dank voor de tip

Miltat is het merk, Strapcode een bedrijf. Er zijn meerdere bedrijven die Miltat verkopen maar Strapcode is wel de bekendste

Zelf geen ervaring met knutselbandjes. Ik kijk online wat voor banden er zijn en er zijn altijd wel foto’s van eigenaren te vinden zodat ik een idee heb van hoe de band zal staan. Dan koop ik 'm :wink:

Bevalt ie toch niet verkoop ik de band gewoon weer.

Misschien heeft @Blauwbeer nog een jubilee voor je :slightly_smiling_face:

Aliexpress :sweat_smile: past prima :+1:t2:

heb je een foto van het resultaat? haha

EDIT: ik was ff in de war, dit is die dual tone?

Sorry dit artikel is niet langer beschikbaar

P.S. best nog aan de prijs trouwens

Klopt! Foto van resultaat reageerde je op :wink:

Kwaliteit is prima

klopt, maar de kwaliteit is ook wel goed hoor. Niks te klagen. En vooralsnog stukken goedkoper dan strapcode etc. Ik ben er wel tevreden mee!

1 like

Ik denk dat je het goed zegt maar de kwaliteit is niet te vergelijken.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik altijd een Strapcode/Miltat prefereer. Die banden zijn in mijn optiek soms te grof en te solide. Zeker bij kleinere horloges.

Ook een goed merk van aliexpress:

Ik merk dat ik de laatste tijd besmet raak met de SARB gekte :sweat_smile: vooral de 035. Maar wat is een beetje een marktconforme forum prijs? Mocht overigens iemand 'm beu zijn, let me know :v:

Die carlywet banden zijn idd wel prima voor de prijs die je betaald :ok_hand: voor ca 13 tot 15 euro krijg je echt een keurige band

alleen sluiting is vaak wel bagger. Daarom ben ik voor de wat duurdere gegaan. Nog niet perfect, maar wel een stuk beter.

Wellicht is de kwaliteit niet te vergelijken. Toch scheelt het wel heel veel geld en ik moet zeggen: een van van 100+ euro op een hologe van (destijds) 300-350 euro vind ik relatief te duur :smile:

Klopt maar het is relatief; een goede band kan een horloge compleet maken. Met een flutbandje loop je een risico dat er iets breekt (meegemaakt) en je horloge schade oploopt.

Dat heb ik met een kwaliteitsband nog niet zien gebeuren…

Ik ken deze Chinese merken niet maar ook uit China komt kwaliteit vandaan dus een kwestie van proberen. Het lastige is dat je vooraf vaak niet weet wat je in huis krijgt vanuit China.

1 like