Wat is je ervaring met de uncle seiko stalen band?
Band is prima, goed afgewerkt, en de endlinks passen precies. Hij geeft het horloge een meer premium en verfijnde look dan de standaard band. Alleen de sluiting voelt een beetje goedkoop, en drukt in de pols bij het dicht doen van de sluiting.
Bedankt!
De orginele bracelet van de sarb is helaas te klein geworden. Nu ben ik opzoek naar een orginele schakel incl. Pushpin. Iemand die één heeft liggen?
Vast nog wel, stuur mij maar even een PB
Crosspost.
Ogenschijnlijk simpel horloge, maar het klopt allemaal zo ontzettend goed dat hij me -eenmaal weer om de pols - iedere keer weer positief verrast. Pure klasse.
Moeilijk voor te stellen dat ik voorafgaand aan de aanschaf zat te twijfelen, met name vanwege die ‘stepped lugs’.
Plus, het maakt bijna niet uit wat voor band je erop zet. Het staat goed en het karakter van de SARB verandert gewoon mee. Over dressing up and down gesproken.
Het voelt een beetje banaal om geld erin te betrekken, maar je ontkomt er eigenlijk niet aan omdat dat het mooie van deze creatie van Seiko juist onderstreept. Zelfs voor de prijzen waar ze tegenwoordig voor gaan heb je er een mooi horloge aan. Als je denkt aan de oorspronkelijke prijs (ik was zelf ook te laat, had ik maar eerder met deze liefhebberij moeten beginnen) is het helemaal een pakket waar menig microbrand of bekend merk een puntje aan kan zuigen.
Mijn sarb laten voorzien van een ontspiegeld saffier door @Floris155. Ik heb al meerdere keren met het idee gespeeld en deze kon wel een nieuwe bezel gebruiken dus maar doorgepakt.
Origineel;
Met het nieuwe saffier;
Ik vind het geslaagd!