Eindig met het meest kwetsbare. Werk van buiten naar binnen
Of van binnen naar buiten?
Dan ga je een juist en zeer secuur afgeregeld uurwerk met de post naar Polen sturen, het aldaar uit de kast laten halen, er weer in stoppen en terugsturen… hmmm, ik zou eindigen met het uurwerk.
Ohhh je kan hem ook bij Kamil servicen toch?
Schitterend wat ontzettend mooi!
Idem.
Waanzinnig zeg!
Eerst James, dan is het binnenwerk al in orde en kan je het ondertussen dragen.
Wachttijd voor Kamil is ondertussen hoe lang? Een jaar?
Iedereen doet hier alsof Kamil een plakker van het derde knoopsgat is… hij is nochtans een perfectionist van het zuiverste water en meer dan capabel genoeg om een binnenwerk ongeschonden/onaangetast qua regeling uit een kast te halen.
Mijn zorg zit ook beslist niet bij Kamil. Maar meer bij de postbezorgers…
Maar als de wachttijd bij Kamil een jaar is, a la… dan eerst service!
James Fed Ext de VFA’s die hij servicet toch ook de wereld rond? Recent onder meer naar San Francisco.
Volgens mij doet Kamil ook onderhoud. Hij heeft me eens gequote voor kast en uurwerk van mijn 6138-8020. Maar anders zou ik eerst Kamil doen en dan James.
Maar als je op Kamil idd een jaar moet wachten…
Ik doe niks met mijn 4420-9000, zo heel af en toe eens een dagje dragen, ok twee doe eens gek, en dan loopt hij +1, prima. Die zou ik eventueel alleen naar James sturen.
Dat is waar. Misschien was het vooral een gevoelskwestie. Een korter transport, met allicht minder pakketbehandelingen, voelt minder kwetsbaar. Dat was mijn gedachte. En aangezien het uurwerk kwetsbaarder is dan een case… enfin.
Het tijdsaspect dat jij inbrengt is echter zwaarwegender. Een jaar lang doorlopen met een uurwerk dat aan service toe is, is zonder twijfel nog minder aan te raden dan een geserviced uurwerk naar Kamil en terug naar NL te FedExen (mooi nieuw werkwoord).
I stand corrected!
En toch ook nog even van deze genieten… Sjonge, wat een ding! De verkoper had het al aangegeven, maar inderdaad: hij loopt met +1 sec/dag. Waanzinnig…
Prachtig exemplaar!
Dit blijft toch ook wel een heel bijzonder model. Hij is ook in absolute topstaat, zo te zien. Lijkt haast een HSS case…
Het is geen staal denk ik
Inderdaad. Wolfraam, lees ik!
Maar ik lees ook: NSA, een ultra harde legering (cemented carbide).
Wat ‘t ook is, ‘t is een bijzonder ding.
Tungsten carbide bezel (!) inderdaad…
Extreem bestand tegen krassen… maar bros!
Dit model heeft maar 1 jaar in de catalogi gestaan aan een hogere prijs dan de 6155-8000.