Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik heb ze idd op staal gezien, maar niet mijn ding dus maakt het me niet uit of ie ontbreekt of niet. Op leer komt it veel beter uit. Deze versie met gelijke markers overal heb ik wel nog niet gezien in het wild, laat staan in deze toestand. Dit is de enige versie die me interesseert.

Oh, ik kijk zeker goed u… AU!! Potver, moet ik weer de pleisters pakken… :sweat_smile:

1 like

Helemaal mee eens. Op leer is veruit het mooiste. Zeker met deze fotogenieke groene band. De fluted markers zijn tof ja. Is het een beetje als met de SD versie van de KS First? Dat de reguliere versie niet alle markers hetzelfde heeft?

Ik heb ooit ergens een kiekje gemaakt van het verschil tussen de twee. Dat is dan uiteindelijk groter dan gedacht. De Cronos heeft markers binnenwerk de minute track, bij de KS 1 zitten ze helemaal tegen de rand van de dial. Dat heeft dan toch weer een heel ander aspect. Samen met het feit dat de KS ook een dubbele marker heeft op 12 en een de rest echt dezelfde, en er bij de Cronos een subtiel verschil is tussen 12,3, 6 en 9 en de rest (bevels op de kop van de markers, de rest hebben zelfde sectie over heel hun lengte).
Maar toch … De kast van de Cronos is precies een (hele) chunky versie van de KS. Een het feit van de flutes…

1 like

De klassiekers…

5 likes

Let’s fly baby!

4 likes

9 likes

Echt jaloers makend mooi! Dit is voor mij het perfecte KS horloge.

Ik weet dat we hier dagelijks de vraag krijgen van “waar kan ik zoiets kopen” en meestal komen we dan op de Japanse veiling websites uit, maar ik weet gewoon niet goed genoeg waar ik op moet letten etc. om daar iets te kopen.

Wie kent er een adres/winkel waar je ze op een betrouwbaardere manier kunt kopen? De enige die ik ken is vintageseiko.nl (ondanks dat die wel wat prijzig lijkt). Wie kent er nog meer?

Koekoek.shop , HF of Buyee.

Uiteindelijk moet je de gok gewoon nemen als je voor Buyee gaat, of een premium betalen zodat iemand anders dat doet…

2 likes

Hmm… dit model begint me toch steeds meer aan te trekken… had ik niet gedacht! Dit is trouwens een prachtig exemplaar :ok_hand:

1 like

Ik vind ze al een tijdje prachtig. :heart:

Niet een typische GS, maar wel een toffe case shape.

:rofl:

Daarbuiten, wat zijn dan de plekken waar je die premium betaalt? Zijn er bepaalde mensen op IG of andere webshops? Dat is waar ik naar op zoek ben.

Ergens hier boven staat het IG account waar ik vrij recent mijn GS heb gekocht

Je hebt een pb

Haha van mij ook al

1 like

yahoo auctions*

oale reclame makert

4 likes

Met al die pb’s mis ik dan goede adressen om mooie vintage GS te kopen? :pensive::grin:

3 likes

Ik zou het ook graag weten!

In het duitse HF heeft de verkoper “alfaduc” een goed reputatie. Ik heb van hem ook al horloges gekocht en was heel blij. Hij is een horlogemaker maar verkocht altijd als privepersoon. Op Instagram is hij ook: https://www.instagram.com/chriseichstaedt/?hl=en

1 like

Hier een Grand quartz gekocht indd. Prettige gast en zeer betrouwbaar