Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Mij jaag je niet zo snel op de kast hoor. Al helemaal niet over een minuscuul lapje leer :grin:

Ik zou wel willen dat mijn bescheiden oudje op leer kon :confused:

4 likes

Kan die dat niet?

Nope, stalen band/ kast heeft een vaste aanzet. Band is wel erg comfortabel dat wel

1 like

Die staat net zo mooi (en geïntegreerd) op staal :ok_hand:

2 likes

Dat zou je niet zeggen. Ik vind t wel een mooi ding al zou ik door de tik afhaken. :frowning:

Zo is 't maar net. Vandaar ook mijn aanvulling.

Die zit in je hoofd :wink:

Quartz hoort er gewoon bij en deze belichaamt de wederopstanding van de GS lijn

1 like

Voor mij niet.

Eens. Maar niet voor mij

Absoluut. Zwaar onderschatte ref (en dat zeg ik niet enkel en alleen omdat ik er zelf een heb).

2 likes

Een band kan een horloge maken en breken. Ik geef liever 100 euro extra uit aan een bandje dat een horloge ‘af’ maakt, dan dat ik 10 euro bespaar en eindig met een bandje dat de wow-factor van het horloge grondig onderuit haalt.

Iedereen heeft hier zijn eigen beweegreden en smaak in, maar voor mij moeten bandjes ‘precies zo’ zijn. En niet anders. Ook weer niet té duur, maar passend.

Ik heb nog wel eens zin in een bandje dat echt anders is dan anders, maar durf daar zomaar online toch ook echt niet toe over te gaan. Toen ik een donkerblauwe alligator voor een moderne Grand Seiko wilde heb ik er een stuk of 20 op een rij laten leggen. En pas dan zie je welke je uiteindelijk precies vindt passen. Tint, dikte, glans, mat, stiksel, zoveel mogelijkheden.

3 likes

Ieder zijn ding natuurlijk. Quartz, handopwinders, automaten en alle mogelijke cross en tussenvormen horen erbij en verrijken de hobby alleen maar.

Precies maar vaak is er een alternatief te vinden dat gewoon voordeliger en net zo mooi en passend is. Dat is ook een beetje de sport. Maar ik stop niemand om geld “overboord” te gooien hoor :wink:

Mijn GS zit op een 10 euro bandje. Heerlijk zo’n dunne, soepele band. Die vintage vibes :innocent:

1 like

Skere niffo

1 like

Exact, … maar er is een catch. “Precies zo” is een moving target. Des te meer zin voor detail je oog ontwikkelt (leren kijken is een proces) of des te meer je in contact komt met het goede spul, des te minder er door de beugel kan. En het is verbazend hoe ver dat kan gaan, de menselijke geest schijnt in staat om steeds nieuwe levels van verfijning te ontdekken én op te leggen :rofl:.

Dat gezegd ben ik het eens dat het niet duur hoéft te zijn. Er zijn oplossingen die betaalbaar én “waardig” zijn, maar deze zijn even dun gezaaid als de high end topspullen. Zo een maker ontdekken is natuurlijk een zo mogelijk nog grotere triomf als een premium fabrikant/lijn.
Lettersleather’s bandjes bvb. Erg grote fan van:

4 likes

Zo blij dat je hier niet die groene band op die special liet zien :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 like

Loll… Als je maar weer dat je nog ver te gaan hebt dan is het je vergeven.:rofl::rofl:

2 likes

52’s :heart_eyes:

6 likes

Nou was ook niet onder de impressie dat ik er al was :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hoe zijn die vergeleken met Ko?