Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik kijk nu een video met een lamborghini countach, en hoorde dat het eerste prototype uit 1970 stamt. Toen dacht ik ineens, hmm, vlakken, zou de 44GS de countach geïnspireerd hebben?

Eens kijken of Gandini Grand Seiko droeg…

4 likes

Vandaag mijn vintage 6156-8010 weer eens om. Met blauwe zaterdag en gefacetteerd glas.

11 likes

Ik zie nu dat deze foto eigenlijk mooier is. Even afgezien van de vingerafdrukken.

12 likes

Ik heb vandaag mijn 6156-8010 om naar kantoor en ik kan er weer eens geen genoeg van krijgen. Zaterdag heb ik ook voor dit horloge een 18mm rios zurich alligator bandje gehaald. Ik vind ze er erg goed bij passen. De keuze is op een hele donkerblauwe gevallen. Ik heb nu twee donkerblauwe en een zwarte. De donkerblauwe om de 6156 en de 4522, en de zwarte om de 4420.

Zoom vooral even in :slight_smile:

10 likes

Vanmiddag deze opgehaald bij @daan

Helaas ben ik met de trein gekomen en 3 uur later ben ik nog steeds onderweg (en het zal ook nog even duren), maar hij is de reis (van ongeveer 7 uur denk ik) zeker waard!

Foto is niet van mijzelf maar uit de advertentie.

8 likes

Pffff Jedde, sterkte!! Was een snelle ontmoeting maar heel veel draagplezier!
Ik neem er eentje op de verkoop😉

2 likes

Mooi! Ik zag deze ook, maar te laat. Die was snel weg! Veel plezier ermee!

1 like

Haha! Ja ik zag hem en had al zo’n vermoeden dat ik niet te lang moest wachten :wink:

1 like

Wat is er met de lug linksonder gebeurt? Is toch anders dan de rechter?

Weerspiegeling

Ik zie het nu op de foto ja, maar dat is weerspiegeling, ze zijn identiek

1 like

Ah, okay. Mooi horloge !

Die is klaar!

22 likes

Geweldig! Maar zo geweldig dat ik twijfel, en de mijne nu nog liever met iets patina houd. Maar geweldig is het.

1 like

Wie heeft dit werk geleverd?

1 like

Die gedachte heb ik ook. Zo erg was die kast er niet aan toe. Het heeft ook wel wat op een vintage model.

3 maanden terug ben ik getrouwd en hadden we een prachtige E-type als trouwauto. De eigenaar vertelde trots dat hij hem van binnen helemaal gemoderniseerd had. Elektrische ramen, startknop etc. Eeuwig zonde vond ik het…

https://instagram.com/lapinist_watchrestoration?igshid=scq1ff06pgtm

2 likes

Ja, maar dit is niet meer dan de verweerde lak eraf schuren en opnieuw spuiten. Ik heb het nodige aan vintage en meerendeel is ongepolijst. Maar bij Grand Seiko is dat lijnenspel zo belangrijk voor de looks en deze kerel doet het zo messcherp dat ik het waard vond!

5 likes

Het is absoluut vakwerk! Aan de andere kant haal je de patina en het leven uit een vintage horloge… Ik weet nog niet zo goed waar ik de voorkeur aan geef om heel eerlijk te zijn.

2 likes

Holy crap dat heeft die goed gedaan :scream:

1 like