Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Leuk om in de afgelopen dagen soortgenoten (7041) tegen te komen! Vond het even wennen mbt de kastvorm. Vond de strakke kastvorm van de 7113 super, maar dit gaat ook steeds meer wennen!

Zijn er forum ervaringen van KS chronometers die op vakantie naar Polen zijn geweest (lapinist)?

8 likes

Ze is terug van een kuuroord vlakbij Brussel, komende dagen eens timen met de G-shock ernaast. Dit weekend eindelijk genieten

8 likes

Weet iemand hoe het met de vintage seiko quartz lijnen zit?
Je hebt de seiko quartz, de series II, de seiko king quartz (is dat hetzelfde als king seiko?)
Ik had begrepen dat de series 2 wat goedkoper was en vergeleikbaar met seiko 5 en de king quartz lijkt my het hogere sigment maar het is wel erg verwarrend

King en Grand Quartz zijn niet het zelfde als King en Grand Seiko

1 like

Als deze naar James is geweest zal die perfect lopen!

Ik heb een King Seiko uit 1965 gekocht.
Links nog een stukje van mijn vakantiehorloge :slightly_smiling_face:, een blauwe King Quartz. Groetjes Jeroen Visser.

10 likes

Je hebt nog veel meer series. De King en Grand Quartz zijn andere horloges dan de KS en GS, en zijn ook anders gemerkt. Wel vervulden ze grofweg dezelfde positie in de Seiko line up. De Type II waren niet goedkoop en duurder dan mechanische horloges uit die tijd zoals het met quartzen destijds was.

1 like

Inderdaad bij James geweest, ik ga de komende dagen timen.

14 likes

Deze is incoming na een gewonnen veiling in Japan. Ik ben erg benieuwd!

16 likes

Prachtig!

1 like

Ben benieuwd hoeveel kosten er vanuit Japan nog bijkomen. Zelf ook m’n oog op een horloge uit Japan, vandaar.

Deze om toch maar gelijk GS plaatje te delen.


Bron: chrono24

4 likes

Reken op een 30%. Verzending, afhandelingskosten en btw/inklaring. Het is minder, maar dan valt het altijd mee :rofl:

2 likes

Sinds kort deze dus in bezit. Originele band past niet, nato vond ik wel okay en over dit bandje twijfel ik. Als iemand nog tips heeft voor een mooi band dan lees ik het graag.

4 likes

Dat is inderdaad nog een flinke pil achteraf :thinking:.
Bedankt

1 like

Een dunne croco is het mooist imo

Ik ook, maar eerlijk gezegd was de prijs, in ieder geval bij mij, dusdanig goedkoop dat het de kosten waard is.

2 likes

Klopt. Echter is dit pas na een tijd… door de gespreide kosten doet het wat minder pijn :sweat_smile:

2 likes

Hallo allemaal,

Na veel twijfel en overwonnen angsten uiteindelijk een King Seiko 45-7000 aangeschaft via een gewonnen veiling. Helaas, kwam een gedeelte van die angst toch uit; het horloge deed het niet.

Hoe dan ook, het horloge ligt nu ergens ter reparatie, dus geduld aan de orde.

Nu wil ik graag wel alvast een mooi bandje erbij kopen, maar weet nog niet precies welke. Ik weet alleen dat ik er een zwart leren bandje bij wil, een beetje glimmend maar niet té. Wie heeft er een paar suggesties (met linkjes?). Overigens wil ik er niet veel meer aan uitgeven dan 50 euro.

Gebruiker Ko_banden (@Ko-Banden) een bericht sturen. Kan je het bandje ook op 15mm laten eindigen voor de buckle.

4 likes