Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik ook, maar een combinatie is altijd fijn😁

1 like

De kroon ziet er precies zo uit als mijn 4402-8000. Alleen mijn medaillon ziet er anders uit. Ik mis bij jou het Suwa merkteken op het medaillon.

2 likes

Denk dat ik weet wie de verkoper is van deze en daar ben ik helaas achtergekomen dat het echt what you see is what you get is. Veel is Franken of redial, een zooitje gewoon. Ik brand m’n vingers niet meer aan hun.

Please explain, ik ben zelf op onderzoek gegaan en was er al achter dat alles correct was.
Medaille is goed, kroon is goed, bouwjaar klopt met in combinatie met kroon en medaille.
Meer kan ik niet afleiden van de foto.
Is geen kritiek hoor. Meer kennis over louche verkopers is altijd goed :grin:

En dat is?

Zulke stellige beweringen behoeven natuurlijk wel enige toelichting en bewijs natuurlijk.

Oké nou die eerste foto met zwarte achtergrond wordt standaard gebruikt door de verkoper ecoworld2016 op buyee, wil niet perse zeggen dat boven getoond exemplaar niet goed zou zijn maar 2 van de 3 horloges die ik daar kocht bleken niet in orde te zijn bij nadere inspectie.

1 like

Een GS junior, zo noemen ze deze Seikomatic. Omdat de GS62 op dit uurwerk is gebaseerd. Ik heb hier nu mijn tweede van, want ik vind ze heel erg mooi. Deze 2e 6216 kwam vandaag aan en is dus een NA. Daar heb ik meteen het glaasje van vervangen, dat had ik al van te voren laten komen, omdat het glaasje, wat erop zat, niet correct was, en bovendien barsten vertoonde. En omdat ik toch bezig was, had ik meteen op de andere ook het glaasje vervangen.

Maar de reden om nog een 2e te kopen is het kleine verschil tussen deze modellen. Aan de voorkant zie je het haast niet, aan de achterkant is het vrij eenvoudig. Maar de afwerking van deze horloges is best wel GS waardig. Ik kan echt genieten van de kleine details, die deze horloges zo mooi maken.

Ik heb er nu één uit september 1965 en de andere is uit juni 1966. De verschillen aan de voorkant zijn subtiel, de opdruk is veel fijner bij de '65, maar ook op de dag-schijf.

Aan de achterkant zie je de verschillen meteen:

Ik vind beide versies erg mooi, en ik hoop er dan ook erg van te genieten.

11 likes

14 likes

Ik heb er ook 2 en beide zijn ying/yang

7 likes

Tevens ook nog 3 King Seiko’s op de kop getikt.


12 likes

Oh en ja je hebt gelijk,het is inderdaad ecoworld2016.
Ik kijk voornamelijk naar de cosmetische staat. Het binnenwerk valt meestal nog te maken maar als de buitenkant te zeer gehavend is of te duur dan pas ik.

1 like

Ik heb op zich geen slechte ervaringen met Ecoworld2016, echter lijkt het wel, of daar soms wel eens kunstmatig de prijs wordt opgedreven. Hierdoor sla ik deze verkoper altijd over.

Ik vind de meeste exemplaren meestal bij particulieren of kleine pandjeshuizen, die ook op Yahoo auctions te vinden zijn. Daar heb ik mijn GS junior ook vandaan. Daar haal ik het merendeel van mijn horloges vandaan, omdat die veilingen minder druk bezocht worden en je daar een goede deal kunt halen. Door de cosmetische staat moet je heen kijken. Als de wijzerplaat nog goed is, dan is er heel veel van te maken…

Of zou je zoiets gekocht hebben?:
2282a14
En dat is nu dit:

En dit zou waarschijnlijk bijna niemand willen kopen:


Terwijl dat nu een van mijn pronkstukken is:

Een glaasje is te vervangen, en maakt vaak al heel veel uit hoe een horloge eruit ziet. Roest is vaak weg te poetsen. Natuurlijk heb je niet altijd geluk, maar ik heb vaker meer geluk, dan niet…
En de voldoening om van zo’n “verguisd” horloge weer iets moois te maken, is veel groter, dan me een perfect exemplaar te kopen.

10 likes

En om op thema te blijven: Mooie aanwinsten! Proficiat!
Groeten van mijn KS

6 likes

Met cosmetische staat bedoel ik dus een scherpe kast en een mooie wijzerplaat. Glas boeit me minder achterkant daarentegen moet goed zijn het liefst met een mooi medaillon.
En al doende leert men natuurlijk.
Ik heb ook alle fouten gemaakt die er zijn :rofl:

1 like

Die ks 8000 is nice.

1 like

Bij seiko’s valt het misschien ook wel mee maar niet seiko is in mijn geval dus al 2x fout gegaan bij 1 kan ik het fixen maar bij ander niet en is het gewoon jammer van mn geld (les is dus nu eerst echt goed onderzoeken want is niet altijd even duidelijk).

1 like

Interessant inkijkje over hoe je die verborgen pareltjes weet te vinden, tnx.

1 like

5 likes

Hijis binnen de eetste van de 3, de 4402-8000

14 likes

Je collectie wordt langzaam geniaal @Spooler. Nu nog een goede GS!

1 like