Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Die laatste! Maar hoe scherp is/blijft dat cap gold?

Minder scherp als staal, maar tenzij je van plan bent om 300 jaar te leven, scherp genoeg :joy:

2 likes

Cap of plated is wel een wereld van verschil. Seiko gold plating is vaak niet heel top. Cap is een stuk beter.

1 like

Echt geweldig wanneer heb j’em terug?

1 like

Een mooie KS is nooit weg…

17 likes

23 likes

16 likes

Wat is je recept voor dergelijke foto’s? Iphone? fatsoenlijke camera? sharpening? kleurtemperatuur? Ziet er perfect uit, maar deze is ook bij Lapinist geweest toch?

1 like

:ok_hand: hele vette case

1 like

Blackberry Key 2 en wat bijwerken met Snapseed. :joy:

Deze is inderdaad onderhanden genomen door Kamil.

:scream:

Maar de foto’s zien er goed uit!

1 like

6156-8010 op de (NOS :grin:) XAB 271 band van zijn bijna-tweeling 615x-8000.

IMG_20210114_065517_640

23 likes

Wat een vonst weer dit zeg! Heel gaaf!

1 like

Mag ik deze nu ook hier plaatsen?


Productie 2006, dus 15 jaar oud maar afgestempeld in 2008.
Of is vintage pas vanaf 25 jaar oid en is dit een youngtimer zoals bij auto’s?

2 likes

Vintage Grand Seiko wordt hier beschouwd als alles voor het quartz tijdperk aanbrak rond 1975. Je kunt de quartzen ook meenemen als vintage GS.

Er is een periode van ongeveer 20 jaar geweest dat er helemaal geen mechanische Grand Seiko’s geproduceerd werden. Dus alles uit die eerste periode tot 1975 wordt met vintage GS aangeduid.

Maar alles in de 2e ronde van Grand Seiko wordt gezien als nieuw. Of misschien gewoon oud, maar niet als vintage Grand Seiko.

3 likes

Vanaf 25 jaar is het vintage. :+1: Dus ik ben het niet helemaal eens met Amusicar. De eerste vanaf 1988 modellen nadat GS herboren was vind ik ook gewoon tellen als vintage.

2 likes

Poah 4000 yen. Ik had verwacht dat zo’n mooie high-end band wel duurder zou zijn. :face_with_monocle: Dat is minder dan 10% van het horloge zelf. Ziet er top uit :+1:

Nou dat vind ik hier te kort door de bocht. Bij Grand Seiko is duidelijk sprake van twee tijdperken. Als iemand zegt dat hij een vintage Grand Seiko heeft, dan is dat voor mij een GS uit het eerste tijdperk.

1 like

Vintage is >25 jaar oud, punt.
Net zoals antiek >100 jaar is.

Ik begrijp je wel hoor.

Of moeten we tegenwoordig spreken over 3 na de afscheiding van Seiko een paar jaar terug :sweat_smile:

Ik vind zo iets wel heel anders dan een moderne GS. Ik zou zo iets ook wel een vintage GS durven noemen.

3 likes