Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Straks even een na topic, nu genieten van het zonnetje!

11 likes

Dikke like maar ben niet overtuigd van de combinatie met de band

2 likes

Ik heb je topic gelezen. Goed dat je hem naar Lapinist hebt gestuurd. Ik heb er drie, die elk nog in zo’n goede staat zijn dat ik er voor kies om ‘origineel’ boven ‘beter dan nieuw’ te laten gaan. Maar eigenlijk zou ik een wat gebutste moeten aanschaffen en die dan wel naar hem moeten sturen. Alleen wordt dat dan een safe-queen, want ‘door Lapinist gedaan’? Of juist een daily-watch, want niet meer ‘origineel’?

Lastig! Maar jouw crosshair ziet er weer perfect uit.

1 like

Ik ga hem gewoon dragen, net zoals de meeste van mijn horloges! Dat betekent wel dat horloges niet megaveel draagtijd krijgen maar hij toch zo af en toe om de pols mag

1 like

44GS cap gold 4420-9990

16 likes

Safe queen, maar occasioneel gebruik voor bijzondere gelegenheden. :joy: niet omdat ie “gedaan is door Kamil” maar omdat het resultaat zo onwerkelijk mooi is…
Is niet erg, hij draait nu en dan eens en er wordt nog steeds met volle teugen van genoten!

1 like

Oeiii… Die is mooi :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:
Wat kost zoiets? Dan weet ik of het een spaardoel wordt.

1 like

2 likes

Mooi hoor. Ik heb er laatst ook even eentje gevolgd. Heel cool dat die indexen net goudstaven zijn :grin:.

1 like

Nice.

1 like

Ik wil eigenlijk binnenkort op zoek naae een dergelijke GS. Vind dat model echt heel tof.

1 like

Nice! Ik ben wel benieuwd wat onder het patina van de kast schuilt :innocent: Ga je hem zo laten als hij nu is?

Gegeven hoe clean de dial/caseback en case lijnen zijn, en hoe weinig bijzonder/estetisch de patina is zal ik waarschijnlijk vragen om bij onderhoud De kast schoon te maken en een nieuwe kroon te monteren (is al onderweg, alsook een glaasje maar dat heb ik niet nodig :blush:).

Daar doen we het voor :joy:

1 like

5641-7000

8 likes

Misschien nog 1tje van de 6185-8021VFA

13 likes

Kan hier ook King Seiko eigenlijk?
Volgens mij zijn ze eigenlijk quasi gelijkwaardig.
KS heeft lichtjes eenvoudigere afwerking maar qua binnenwerken zo goed als geen (praktisch) verschil…

24 likes

Ik zou hier wel een kalender van willen😎
12 mooie GS foto’s

3 likes

Fantastisch!

1 like

Die KS special hi-beat :smiling_face_with_three_hearts:, zit daar een grijze plaat in?
Erg mooi, sowieso heel jouw collectie :ok_hand:t2:

1 like