Blijft zoooooo lekker deze 6146-8000
Vandaag is het de Grand Seiko 6156-8010 uit 1972 met blauwe zaterdag op de Kanji datumschijf.
High beat 36.000bph, special extra nauwkeurig, automaat, dag en datum snelverstelling, hacking seconds, hss stalen kast, gefacetteerd glas, wat wil een mens nog meer?
Is dit jouw antwoord op de vraag van @amusicar “wat wil een mens nog meer?”
Ik ben serieus aan het uitkijken naar een goed exemplaar. Als je tips hebt, of een mooie ziet, graag!
De halve wereld vraagt mij dat
Er staat er eentje te koop op YA.
Early dial, erg mooie staat, met doos.
20k euro.
Nog steeds een koopje!
https://buyee.jp/item/yahoo/auction/k498452928?conversionType=search_suggest
Ja, die heb ik uiteraard gezien. Beetje aan de prijs, maar mijn redding: “you cannot bid on items from this seller”
Gefeliciteerd! Dan ben je de derde op het forum!
Na @bAAx en ik, dan kunnen nu een 6156-8010 clubje starten.
Het is een prachtig horloge. Klein, maar zo juweel-achtig.
Super zeg!
Wat een prachtige staat ook!!!
Thanks! Ben er erg blij mee! Hij is inderdaad erg ‘juweelachtig’, zoals je zegt. Oogt voelt door het gefacetteerde glas echt luxueuzer dan de reguliere 8000-kast. Die ervaring had ik ook al met mijn 6146-8010 ‘Arabesque’ en de 6146-8050. Het heeft gewoon iets speciaals. Ik sta ook nog steeds te kijken van hoe strak die HSS kasten blijven, na pakweg 50 jaar. Echt bizar.
De mijne heeft wel een klein putje in de bezel, ter hoogte van de 8 marker. Ik denk dat ik op den duur het hele glas/bezel-ensemble zal vervangen, want dat springt me wel in het oog. Maar goed, dat is relatief eenvoudig op te lossen.
Haha, goed idee om een 6156-8010-clubje te starten. We staan uiteraard open voor nieuwe leden
Ik denk overigens dat ik ook een 6246-9001-clubje ga beginnen met @Michiel23, maar die foto’s volgen morgen
Spannend! Eentje weten te vinden?
ik ga heel slecht op dit topic want ik wil er ook 1 hahahahaha
Herkenbaar!!!
Een uit het geboortejaar (1979), bij voorkeur “no date” zou wel erg gaaf zijn…
Dan wordt het een Grand Quartz waarschijnlijk
ik heb een specifieke fascinatie voor de 36000pbh uurwerken dus de 45GS en de 61GS alleen die prijzen voor een beetje redelijk exemplaar zijn om te janken.
Rust bewaren en blijven zoeken. Een 45KS is ook prachtig. Maar ik verwacht wel dat het steeds moeilijker zal worden.
ja dat zal wel en zeker een originele waar de kast op zn minst niet weg gepolijst is hahaha