Ik geef de 6155 maar weer eens een kans. De verkoop op Chrono wil niet vlotten, dus misschien moet ik toch maar weer proberen een band op te bouwen met deze fijnzinnige hi-beat special.
Laatste keer dat ik 't m vroeg kwam ie terug met 250-300 euro.
Weet niet hoe dat nu is.
Wat is er mis met die 6155?
Niets mis! Hij krijgt alleen bijna geen draagtijd (sinds ik ook een 6185 heb). Ik heb sowieso altijd een wat mindere klik gehad met dit ontwerp. Kan niet precies aanwijzen waar dat in zit. Ik heb een grotere connectie met mijn ‘reguliere’ 6145, op één of andere manier.
Grappig, de 6145 vind ik weer minder mooi dan de 6155.
Ik trek die rechte bandaanzet niet zo goed.
Ah ja, dat heb je al eerder aangegeven. Ik vind dat juist één van de meest onderscheidende GS-elementen die ik heel graag terug zie. De 6155 is ronder (geen rechte bandaanzetten), en daarmee in mijn ogen wat meer een ‘standaard’/klassiek horloge. Ik zie uiteraard dat hij nog steeds onderscheidend is hoor, maar voor mij is het nét niet… Ieder z’n smaak!
Voor mijn part ALLEEN als de kast kapot gepolierd is, niet in dit geval. Randen zien er nog super factory uit!
Maar mijn ogen gaan wat achteruit dus misschien heb ik het mis
Ja, iedere gek z’n gebrek he. In elk geval consistent
Ik vind m wellicht daarom inderdaad juist wel mooi.
Zo sta ik er ook wel in.
Ja, haha. Zodra jij rechte bandaanzetten gaat waarderen, weten we dat er iets mis is met je…
Ik zit even te denken, maar volgens mij heb ik er geen.
Naja, 1 miskoop die ik zonder band heb gekocht waar ik perse de stalen band voor wil hebben omdat het dan minder opvalt
Waarvan acte. Excuus.
No problem uiteraard!
Ik wilde alleen even snel een potentieel misverstand uit de wereld helpen.
Een 6145 ‘miskoop’?
Nee, een 5626-7170.
Online plaatje:
Plaat is gaaf, maar heb m gekocht voor ik wist dat de band erbij hoorde.
En die heb ik dus niet.
#Zuur
Ah ja. Nou, je hebt rechte bandaanzetten en rechte bandaanzetten. Dit is in mijn ogen een ‘verborgen bandaanzet’. Ben ik zelf totaal geen fan van. Deze kastvorm doet 't voor mij überhaupt niet…
Ik moet toegeven dat de kastvorm niet heel spannend is, maar de plaat vind ik wel heel cool.
Verborgen band aanzetten is de enige vorm van rechte bandaanzet die ik wel trek
Hahaha, jij en ik gaan het nooit eens worden, Ruud. En dat hoeft ook helemaal niet!
Ik had een quartz vfa die ook zo’n ronde (of zelfs nog rondere!) kast en verborgen lugs had. Brrr…
Welk model was dat dan
Je hebt een beetje pech dat ik momenteel eerst wil verkopen voor ik wil kopen, want zo’n 6155 is nog wel een vintage GS die ik tof vind.
3823-7001.
Was bij verschijnen (begin 70’s) een knetterduur ding. Veel duurder dan een GS. Maar ja, quartz was nog nieuw, en dan ook nog VFA. En toegegeven, hij liep geweldig! Maar sjonge, wat was dat ding lelijk