Geef ik je gelijk in!
Ik ga niet weer vragen of de topicnaam veranderd kan worden
2 maal een Citizen.
Barnacle voor vakantie, strand, zwemmen
En omdat ik een zwak heb voor de wijzerplaten van een THE CITIZEN, de washi paper dial of een snowflake achtige dial van Grand Seiko.
Maar dat zit er voorlopig even niet in. Misschien een mooi jubileum horloge wie weet ooit.
Alsnog ook een leuke wijzerplaat van deze Zenshin.
Dit was het laatste horloge wat ik kocht, hij kwam in November binnen, maar eigenlijk had ik 'm in Mei al voorbesteld. Omdat het een Kurono is. Prachtig art deco design, mooie gelaagde dial, mooie gebogen wijzers, en lekker klein van stuk.
Als je de aanschafdatum bekijkt, dat wil zeggen de factuurdatum en niet de leveringsdatum, dan is het deze:
In September gekocht in Italië. Ook een mooi art deco ontwerp. Ik had nog geen sector dial, ik had formeel gezien nog geen rechthoekig horloge, en ik had überhaupt niks uit Zwitserland in de doos (ik zie Cartier als Frans). Hij is verbazingwekkend populair gebleken.
Beide horloges draag ik veel, de Longines heeft prachtige blauwe wijzers, en de Kurono is een snoepje. Lekker hoor.
Ik ben er blij mee. Zelden heb ik horloges gekocht waar ik zo heel erg niet aan hoefde te wennen, zeg maar. Het past bij m’n stijl en persoonlijkheid, ze zijn comfortabel, en doen het goed naast de Grand Seiko SBGW231.
Echt 2 beautis. Congrats
Ik zie al die horloges voorbij komen en besef dat mijn horloge opbergsysteem te klein is:joy:
Heb me voor Black Friday laten verleiden. Voor de aangeboden prijs kon ik deze leuke Timex niet laten liggen
Misschien is het opgevallen (of niet) dat ik bijna niet meer op HF te vinden ben. Merk dat ik wel een beetje alles heb gezien in horlogeland en niet echt meer warm wordt van wéér een ander horloge.
Wellicht komt het virus weer een keer bovendrijven maar voor nu is écht de laatste aankoop deze Oris Aquis 39. Prachtige kwaliteit, leuk kleurtje, mooi merk en goedkoop genoeg om lekker onbezorgd te bekrassen.
Wilde altijd al een cartier, vind de romeinse cijfers erg mooi in combinatie met de blauwe wijzers. Ondanks zijn 42mm diameter draagt hij verrassend comfortabel, in het licht lijkt het net of er geen glas in zit. Ook het in-house movement is een pre.
Deze in januari op leer gekocht. Het waarom van de aankoop lijkt me als ik de foto zo bekijk toch wel duidelijk…een heerlijk strapmonster! Een bruin struisvogelbandje van Bulang is onderweg, daar post ik tzt wel iets van.
En deze komt eraan (via Q-watches). In 1989 mijn eerste Cartier gekocht, een VLC. Nu moest het maar eens de tank worden, een van de meest iconische klokjes (

Deze Seiko “Speedmaster” heb ik gekocht omdat ik (vintage) quartz horloge wilde voor in de wekelijkse roulatie om lang te gaan gebruiken, maar dan wel eentje die het verzamelen en koesteren waard is. Het liefst met tijdloze looks. Deze is ruim 40 jaar oud, maar nagenoeg ongebruikt en heeft dus een volledige servicebeurt nodig alvorens intensief te gaan gebruiken.
Dus ik dacht: als hij klaar is, dan kan ik er lang mee vooruit, dan is hij tenslotte zo goed als nieuw.
Bij een flink gebruikt exemplaar zou ik wat huiveriger zijn voor het vervangen van onderdelen die er niet meer zijn in de toekomst. Met mijn andere horloges uit de jaren '80 merk ik dat het vinden van donors simpelweg tegenvalt, vooral omdat het tijdrovend is. Dat zijn horloges met sentimentale waarde en maakt wachten niet uit. Maar dat zijn relatief simpele, digitale horloges, dit is analoog met complicaties. Ik hoop dus dat ik met NOS + 0-beurt de juiste keuze heb gemaakt. De tijd zal het leren.