Show me your dress watches

Vooral geen ‘open heart’ doen! Is een veelvoorkomende ‘beginnersfout’. Nou ja, iedereen moet 't natuurlijk zelf weten. Maar die wijzerplaat is er niet voor niks. :wink:

Ik heb zelf geen echte dresswatches. Nou ja, twee vintage horloges, die misschien in die categorie vallen. Even niet hier in de buurt, om te showen. Maar ik draag eigenlijk al dertig jaar vrijwel uitsluitend duikers.

2 likes

Ooit had ik een echte dresser, en ooit komt er weer een.

20 likes

Yep, deze prachtige Junghans is inderdaad een 100% zuivere dresser.

1 like

Sorry Ed, maar kopen wat je graag ziet is in mijn optiek geen ‘fout’. En evolueert je smaak dan verkoop je hem weer.

Dit staat natuurlijk los van de hele discussie wat een dresswatch moet zijn. Ik heb er geen volgens de strikte regels, maar daar ben ik duidelijk niet uniek in :upside_down_face:

3 likes

Mijn netste, erg comfortabel onder een overhemd.

Maar betrap mezelf erop dat ik het m’n begrafenishorloge noem :thinking:.

4 likes

Eens hoor. Is gewoon leergeld en iedereen moet vooral kopen wat ie leuk vindt.

1 like

11 likes

Purist :raising_hand_man:t2:

Maar even uit interesse; wat vinden we van deze? :point_down:t2: Strikt gezien voldoet hij, maar tegelijk is het origineel getekend als sporthorloge… :thinking:

10 likes

1930’s G-shock :rofl:

Maar ik keur hem goed.

3 likes

:joy: :+1:t2:

Heel mooi en wat mij betreft een dresser nu.
Wel boven budget van TS schat ik maar genoeg voordeligere alternatieven.

1 like

Wat voor mij mijn dresswatch is.

2 likes

Was er een budget? Eerlijk gezegd had ik niet eens door dat we suggesties deden :smile: Was gewoon even benieuwd naar wat jullie vinden… Maar als we dan toch dat doen, dan sluit ik me aan bij het plaatje van @Fate_Amenable_To_Change > ga voor een leuke pre-owned Nomos. Altijd goed en wat budget vriendelijker. Die gouden dresser komt dan later wel weer

1 like

Dit dus.
Puur verloedering van de samenleving…

3 likes

Ik draag eigenlijk bijna elke dag een dress watch.
Vandaag een iwc

16 likes

Of beide :point_down:t2: :+1:t2:

9 likes

3 likes

Ik had ook gemist dat TS een budget had of vroeg? Topic was toch: “Show me”

13 likes

4 likes