Seamaster only!

Het is moeilijk om daar de vinger op te leggen, maar het glimmend voorkomen van het horloge in combinatie met de golfjes maakt het erg druk ogend, beetje kinderlijk.

Heb nu het model hiervoor gehad in het blauw. Iets te glanzend.

Doe mij maar het oude model met golfjes :ok_hand:

4 likes

Ok hartelijk dank voor je reactie.
Ik kijk naar het totaal pakket. De golfjes vallen bijna niet op. De datum is voor mij mooier beneden. Een prachtig beter uurwerk. En open achterkant.

1 like

Fantastische nieuwe Seamaster. Laat iedereen maar lekker kletsen, is zoals vaker pure afgunst :sunglasses:

2 likes

Precies mijn gedachte. Ik begrijp de “hype” over dit type Seamaster ook niet helemaal. Mooi horloge hoor! Begrijp me niet verkeerd… Maar het model zonder golfjes heeft ook meer mijn voorkeur. Vooral de PO 2500 oogt wat mij betreft veel volwassener. Strakker en minder druk. Ook de Rolex duikers hebben die strakheid voor mij. Deze vormen (ook van kast, maar vooral bezel en rails-band) vind ik vooral druk. Maar… Smaak hè… En die verschilt van persoon tot persoon… :+1:t3:

1 like

Lastig lastig…

De datum beneden en de nieuwe band lijken een mooie verbetering. De golfjes maken het net iets te druk, maar dat zeg ik op basis van foto’s.

Dank voor je reactie.

Zie mijn reactie. Afgunst vind ik veeeeel te kort door de bocht. Beetje dooddoener eigenlijk, no offense. Smaak, daar gaat het om hier. En dat is non-discussable… :wink:

1 like

Open achterkant? Dat vind ik altijd een mooie toevoeging. Ach, zoals zo vaak, smaken verschillen.
Draag het met plezier!

1 like

Dank.

Open achterkant is an sich mooi, maar maakt dit geheel ook nog drukker. Balans is voor mij niet lekker bij dit nieuwe type. De schitterende OMEGA achterzijde met gesloten deksel vind ik persoonlijk erg smaakvol. Open is meer Tissot, Oris, sportiever denk ik… Minder sjiek. Mijn mening hè! :wink:

Nogmaals: Mooi horloge! Niet mijn voorkeur.

2 likes

Hartelijk dank

Nee joh. Hoe dan? Je draagt het horloge om de pols waardoor de achterkant niet zichtbaar is en als je zin hebt gluur je even naar de achterkant. Is gewoon een zeer mooie toevoeging. Je vergelijkt de PO verder met de Smpc. Beetje appels met peren…

2 likes

Er zal (bijna) nooit een horloge gemaakt worden wat iedereen mooi zal vinden. Smaken verschillen nu eenmaal
Ik kan de reacties overigens wel begrijpen. Het oude model Seamaster vind ik nog steeds heel mooi. Mooie blauwe kleur. Opgelegd logo.

Maar toch voor deze gekozen ivm schitterend uurwerk. De datum vind ik beter gekozen. En de waves voegen wat toe. In een bepaalde hoek zie je ze gewoon niet

De open achterkant vind ik fraai om te zien.

Maar nogmaals. Smaken verschillen en dat is maar goed ook.

Negatieve reacties dus gewoon blijvrn posten.

1 like

Van die open achterkant snap ik je niet. Hoe zou het drukker moeten zijn.
Ik draag mijn horloge niet omgekeerd :frowning_face:

1 like

Meer plezier van dan van de smpC

16 likes

Mwa. Het klopt inderdaad dat je normaal 1 kant tegelijk ziet, maar als geheel van horloge als je hem aan het bewonderen bent, wordt het wel druk. Drukke band, drukke plaat en drukke achterkant.

Even voor de goede orde, ik ben me heel sterk aan het orienteren voor een SMPc, en neig iets meer naar het vorige model.

Ook een klapper deze zeg :ok_hand:

1 like

Heel mooi!, Planet Ocean?

1 like

Je ziet het bij dragen niet nee. Maar als je het horloge los van de pols bekijkt dan vind ik het too much, als de rest al wat drukker is.

An sich vind ik dit type Seamaster ERG mooi, maar dan zonder golfjes, een zwarte bezel en wijzerplaat, andere band zonder tramrails (Oyster denk ik liefst), en met de oude dichte achterkant. Dan is het voor mij een mooie sjieke Omega met een sportieve touch. Al het andere vind ik persoonlijk “opschmuck”.

1 like

Ik zit ook te kijken voor een Seamaster, maar dan het vorige model zonder golfjes. De nieuwe is ook prachtig, maar die glanzende wijzerplaat van het vorige model vind ik persoonlijk nog mooier.

1 like