Show me yours, Zenith!

Het blijft een heel mooie klok, maar ik denk dat ik de oude versie toch prefereer. Deze is iets te clean voor me.

2 likes

Ik denk dat je dat pas echt goed ziet als je ze naast elkaar ziet.

Okay:

Die van @Bauhaus (nieuwste versie):
image

De mijne:

En vintage:
image

4 likes

Klopt, kleinere Sub dials.
En de tekst “36 000 vph” staat er niet meer.

Ik vind 'm mooier zo, maar dat had je vast al verwacht :wink:

2 likes

En geen ‘automatic’ tekst op de nieuwste versie.

1 like

En minder streepjes op de urendial

2 likes

Ik vind de kleinere subdials echt een veel betere balans geven. Die oude ziet er veel meer gedrongen uit.

Komt ook omdat de onderste subdial nu minder prominent aanwezig is. Terwijl dat soweiso de meest nutteloze is. :wink:

Ik geloof niet dat een El Primero ooit stopt met jeuken. Tijd om weer over te stappen naar een ander topic! Rolex of zo, da’s toch niet meer te betalen/krijgen.

1 like

De nieuwe is al met al wat trouwer aan het origineel en oogt rustiger. Subdials qua maat wat logischer bij de 38mm. Kan me voorstellen dat die je voorkeur heeft. En toch vind ik die grotere subdials gaaf en de drukke dial eigenlijk ook. Ik zou ze eigenlijk live naast elkaar moeten zien om te kunnen kiezen.

Ach, zo’n Zenith heeft toch oneindig meer stijl dan welke Moderne Rolex ook?

5 likes

Binnenkort eens in het echt bekijken

3 likes

Meer dan sommige. Voor veel modellen vergelijkbaar.

Ook al loopt de halve wereld (lijkt 't soms) met een sub. Ik vind het een stijlvolle klok. Net als een gmt, ym, Dj en DD om maar wat te noemen.

2 likes

Ik ben ook benieuwd. Nog nergens gezien.

Toch maar even een side by side opgezocht omdat een van deze er waarschijnlijk bij mij wel eens zou kunnen komen.

7 likes

Voor mij de nieuwe versie graag! Absoluut! Komt minder druk en meer in balans over, zeker qua subdails.

3 likes

De dial van de nieuwe lijkt wel wit, de oude heeft een lichte champagne tint, of is dat de lichtval?

Ik heb de foto hier vandaan:
http://www.topperjewelers.com/?p=blog&article=the-new-zenith-chronomaster-el-primero-38mm-arrived-at-topper

Ik lees zo niet dat de diall een andere kleur zou hebben.
Nog twee foto’s

4 likes

Ik ben als een blok gevallen voor deze vintage Zenith, wie o wie kan mij advies geven over dit model, ik heb er nog niet genoeg verstand van, dus vandaar deze HELP!

2 likes

Oké, ik ben al iets verder, het is volgens mij model G381 met een verkleurde wijzerplaat .
Leeftijd volgens het kastnummer eind jaren zestig.

Luisteren naar een 36 000 uurwerk is ook fijn :wink:

4 likes

Vandaag een broertje van deze gepast (voor de maat). Dit model was er niet.

image

Maat was prima. Ik voel een vierde Zenith aankomen :tired_face:

17 likes

Je kunt slechtere keuzes in het leven maken Tom. :wink:

1 like