Show your best Quartz!

Ik ga voor deze twee…

5 likes

Welk typenummer is die linkse @Jaco? En uit welk jaar/periode? Erg mooi! gaat op lijst

Mijn beste quartz? Denk het Grand Seiko 9F uurwerk.

De superquartz in de Breitling Evo is gaaf vanwege de functies. Maar niet heel betrouwbaar.
Een aantal Omega Seamasters gehad. Pro300 en Aqua Terra. Prima uurwerken en mooie horloges.

Ik zou nog wel eens een Rolex Oysterquartz willen hebben.

De generatie 9F Grand Seiko’s quartz uurwerken zijn echt wel de mooiste als je dat vergelijkt met die deels plastic uurwerken van de andere merken.

.
Momenteel deze twee. Altijd lastig kiezen. Zilveren plaat is historisch getrouw. De zwarte misschien toch mooier.

12 likes

Nou dit topic kan wel dicht. We hebben een winnaar :clap:t2:

4 likes

Ik heb maar één Q en dat is deze Connie Q

1 like


Omega F300Hz 05 by Bidle Lt, on Flickr

7 likes

Dat is een 7T32-7H00 @Utrecht2, uit 1999.

1 like

Toch zet ik deze er nog bij, licht en functioneel.

7 likes

Ik twijfel of het mijn mooiste Eco Drives worden, maar het wordt toch de Bulova Precisionist. Ik zou wel eens willen weten of er een solar uurwerk bestaat met deze quartz techniek, lijkt mij de allermooiste combinatie van twee geweldige uitvindingen…

2 likes

Not anymore. I kept it until my Snowflake GS arrived. The colleague I sold it to will sell it back to me when he decides to move on, if he ever does.

1 like

Dit is toch geen Quartz?

Omega employed the ESA 9162 (date only) and ESA 9164 (day and date) tuning fork movements in many of their watches.
The ESA 9162 / ESA 9184 movements are often considered the “Rolls Royce” of tuning fork movements. They were designed by Max Hetzel, who had previously worked for Bulova; he was also responsible for the Accutron 214.
(http://electric-watches.co.uk/makers/omega/omega-f300-tuning-fork/)

Tuff als nagels :upside_down:

1 like

of wat meer drinken of minder nagelbijten? :scream:

1 like

Klopt, had er ook bij gezet; “hummer”. Dus ja, je hebt gelijk ik ben stout geweest. :sweat:

Ik zou liever deze hebben dan een Quartz!
Diameter is alleen te klein voor mijn dikke polsen :sob:

1 like

Mijn enige maar wat loopt die grote wijzer mooi, net een automaat…

3 likes

Niet getreurd, er zijn ook grotere en zelfs mooiere:

3 likes

Er bestaat in ieder geval geen twijfel over dat het een quartz is :smile:

Groeten,

Stefan

3 likes

Niet meer in bezit maar ik vond het een topper.

2 likes

Deze EVO …

2 likes