Show your Hamilton(s)

Ik verkoop geen enkel horloge. De meeste hebben voor mij een hogere emotionele waarde dan dat ik er voor zou krijgen. Daarnaast liggen ze mij ook niet in de weg. Laatst wel één weggegeven aan de zoon van een kennis van ons, jong helemaal blij

3 likes

Wat dat betreft zitten wij op 1 lijn :smiley:, ook wat betreft het weggeven van een horloge.
Zo heb ik aan mijn 2 buurjongetjes een horloge gegeven, en als je dan die snuitjes ziet dat is echt genieten. En wie weet worden dat later ook echte horloge liefhebbers, jong geleerd is oud gedaan :wink:

4 likes

13 likes

Bandje staat er goed bij. :+1:

1 like

Ik heb er zo 1 gehad in full titanium. Zou ik zo terugkopen als het kon :wink:

3 likes

Avondschool bij SYNTRA in Hasselt (België)!

Er zijn best nog wat HF-leden die hier les volgen, inmiddels is er zelfs een topic aan gewijd:

3 likes

Dank je Fred.

1 like

Mijn eerste Hamilton en automaat.

18 likes

Mooie uitvoering :+1::+1:

Ik vond m tegenvallen , maar als je de moeite neemt gewoon even passen misschien vind jij m wel geweldig.

1 like

10 likes

Waarom als ik vragen mag?
Ik heb interesse in de 43mm handwinder dus ben wel benieuwd waarom.

Het is weer ff geleden, ik was ook benieuwd en toevallig lagen alle drie de versie bij elkaar. De 38mm en gewone en bronze 43…

De khaki field serie spreekt me normaal gesproken wel aan en de Khaki AviationPilot Pioneer Mechanical vind ik ook goed gelukt (maar valt voor een 36mm klein uit )

Zo oogde cheap en niet zo goed door dacht ontworpen , de khaki field mechanical oogt ook niet duur maar dat is wat het je vind het geinig of niet maar kost ook 1/2 of 1/3 tov die andere serie.

Niet omdat ik de mijne te koop heb staan maar ipv de 43mm aviation zou ik zeker even de chrono bekijken … ik weet wat vele roepen 44mm is te groot en 14,5mm ofzo is te dik maar op de pols staat ie goed en het ontwerp klopt en de afwerking valt niks over te klagen :wink::+1:

12 likes

Hèhè, eindelijk mag ik ook hier neuzen😋.
Sinds vanochtend eigenaar van een nieuwe Khaki Field Mech 38mm. Ik hou van deze sobere handopwinder.
Hoe vaak winden jullie hem op?
Hoeveel slagen?
Is het max aantal slagen goed te voelen?

10 likes

Goede vraag, ik doe er, nav de vele meldingen, altijd voorzichtig mee.

Ik kan, op mijn manier, ongeveer 60 draaibewegingen maken (iedereen zal zo zijn eigen manier van opwinden hebben) als hij leeg is/ stil staat.

Ik wind tot ongeveer 50 (mijn 50) en dan voorzichtig tot het eind (58). Het eind is goed te voelen, maar dat is ook het einde.

Kort; voorzichtig/mindfull opwinden scheelt een hoop gedoe. :+1:

3 likes

Ah, dat spreekt mij aan, ‘mindfull’.
Dank John :+1:

2 likes

12 likes

13 likes

Dit horloge klopt helemaal :star_struck:

Gefeliciteerd, errug mooi :+1:

1 like