Show your Hamilton(s)

Ze zijn inderdaad erg lang, maar dat is op de field modellen vrijwel altijd het geval, zodat je er goed een NATO op kunt zetten.

1 like

tof dat ze vastgehouden hebben aan fixed lugs én acryl glaasje…

Saphire zou wel mooi zijn geweest idd, de fixed lugs is voor mij persoonlijk niet direct een issue, met een prijs van 675 overweeg ik deze toch wel om te kopen… :thinking:

Het kriebelt wel, maar ik heb vorige maand al een 36mm Hamilton gekocht dus ik houd me sterk :smirk:
Ik vind het acrylglaasje juist wel een plus, want Hamilton kennende zal een saffierglaasje niet heel sterk ontspiegeld zijn. De fixed lugs zijn voor mij juist een dingetje, ik wil wel de vrijheid hebben welk type bandje ik erop zet. Dat maakt het ook makkelijker om niet toch de beurs te trekken :smile:

1 like

Haha herkenbaar, ik probeer me ook wat in te houden want zo ondertussen ontstaat er in mijn “collectie” een wildgroei aan horloges van ± €700 en ik zit stiekem ook al een poosje op Longines te azen… keuzes… :persevere:

En toch wil ik eigenlijk deze Hamilton er ook nog bijhebben :smile:

1 like

Terug op staal😀

10 likes

Als je een mooie Longines op het oog hebt (ben stiekem wel benieuwd welke :grin:) dan moet je niet de Hamilton kopen. Enige nadeel is dat dit specifieke Hamiltonmodel alleen dit jaar gemaakt gaat worden.

1 like

Precies dat, dus jah, we gaan het even zien :wink:

Met betrekking tot Longines kijk ik momenteel vooral naar de Master Chronograph (maar ook wel naar de Conques en de Flagship moonfase).

De L26734716 op staal is momenteel wel even mijn favoriet uit de serie :heart_eyes:

4 likes

New Strap Day! De beste dag, afgezien van New Watch Day!
Zuludiver Oxford Leather Chestnut Nato

10 likes

Ik heb sinds ruim een jaar een Murph 38.

Tevreden? Ja. Verbeterpunten? Ja. Na een jaar ben ik erachter dat ik geen fan ben van fauxtina en dat het gebrek aan AR de leesbaarheid op zonnige dagen écht bemoeilijkt. Op de Murph doet de fauxtina mij bijna cosplay-vintage aan en ik vind dat jammer op een horloge wat voor de rest zo goed is. Hoe gaaf zou een Murph zijn als alle print op de dial helder wit zou zijn en het horloge zou beschikken over een fatsoenlijke AR-coating? Modernere vibe, herkenbaar Murph en wat voor een field/tool-watch essentieel is: hoger contrast en betere afleesbaarheid.

:warning: AI-slop onder deze lijn :warning:

Niet gek - helemaal op een olijfkleurige NATO.

En wat als je de cathedral handset zou veranderen in syringe-stijl wijzers zoals op de Khaki Automatic?

Een soort liefdesbaby van een Khaki Automatic, Sinn 556 en Tudor Ranger met duidelijk Murph-DNA.

:white_check_mark: Einde AI-slop :white_check_mark:

9 likes

Zo moet die zijn @HaveBlue

Verder wel me je punten eens en het is een prachtig horloge valt geweldig op de pols in 38mm.

De zweverige wijzerplaat (lastig licht) of slechte AR hoe je het wil noemen, verbloemde ik altijd met het Interstellar verhaal :sweat_smile:

(Zelf nu naar een 556i aan het kijken)

1 like

Precies de reden dat ik voor de Khaki Field automatic koos, de witte cijfers ipv de fauxtina maken dat het horloge beter af te lezen is, ook op zonnige dagen. En dan te bedenken dat de 38mm variant (ik weet niet welke jij hebt?) zelfs een beetje AR heeft, i.t.t. de Field Auto.

1 like

heel mooi @AllSunsDawn ! :+1:
36mm :white_check_mark:
geen reflecties (want geen saffier) :white_check_mark:
geen faux patina :white_check_mark:

1 like

Dito. En dat punt ben ik nu voorbij. De kastmaat is voor mijn ~17,5cm pols perfect en zelfs met de meerprijs t.o.v. de Khaki Automatic blijft het een prima koop. Maar de tijd aflezen is wel vrij essentieel :slightly_smiling_face:

Dito! Weliswaar een 556A(R) maar ook eentje uit de stal van Sinn.

“Ik heb sinds ruim een jaar een Murph 38.” :wink: :slightly_smiling_face:

1 like

“Ik heb sinds ruim een jaar een Murph 38.” :wink: :slightly_smiling_face:
[/quote]

Lezen is een kunst :face_with_peeking_eye:
Maar dan heb je dus wel iets van AR. Helaas helpt het bitter weinig in de praktijk.

1 like

Hier ook 17,5cm pols :+1:

Edit lees m nu ook pas goed haha

Heeft iemand ervaring met de Boulton als quartz? De grotere versie (H13421611 - 27 x 31 mm) spreekt me aan en is online nieuw te vinden voor rond de €600.

(Foto van internet)

8 likes

Heb 'm vorige maand even gepast bij Chisholm toen ik op vakantie was in Schotland.
Paste prima op mijn 16cm pols. Helaas zijn de handen niet verhit maar geverfd en hoewel Hamilton zelf niet aangeeft dat het horloge AR heeft, vond ik het met de schitteringen erg meevallen, wat me toch doet vermoeden dat het saffierglas daarvan wel voorzien is.
Dat is de geringe ervaring die ik ermee heb, hopelijk helpt het iets.

1 like

Die info helpt zeker, bedankt! Zelf heb ik een pols van 16,5 cm en ik twijfelde of deze te groot zou zijn. De kleinere versie vind ik helaas minder mooi door een in verhouding kleinere small seconds, waardoor de verhouding van de wijzerplaat minder klopt in mijn ogen.