Show your Hamilton(s)

Wat je vaak ziet bij dit soort horloges: De wijzers zijn allemaal net te kort. Daar erger ik mij aan. Dat moet ik niet willen. ##OCD

1 like

Welke wijzer bedoel je eigenlijk? De opening van de kleine wijzer komt namelijk net om die binnenste ring, de grote wijzer komt precies tegen de indices en de secondewijzer ook.:thinking:
Ik snap dit bij bepaalde horloges, maar bij deze juist niet :smile:
Edit: lees net dat het over de Pan-Europ ging. Bedankt voor het verduidelijken @Myrrhman :smile::+1:t2:

1 like

NA Hamilton Clark 1955 (Batman)
10K GF / 17 jewel / Hamilton 753

5 likes

@Fate_Amenable_To_Change bedoelde die (groene) Pan Europ (dacht ik)

Ik vind het eerlijk gezegd verder wel meevallen bij Hamilton. Mooie lange wijzers vaak
Zoals jouw prachtige Khaki Pilot een mooi voorbeeld daarvan is :slight_smile:

1 like

Nice !!
Gaaf dat je nu ook een Hamilton hebt ! (Of was dit niet je eerste ?)

1 like

Thxā€¦ben ook wel verbaasd over de accuratesse. Niet gek voor een standaard (non-cosc) eta uurwerk. Aangepast wel door Hamilton maar puur voor een grotere gangreserve.

Mā€™n tweede Hammieā€¦ik heb eerder nog een Intra Matic gehad.

Gaaf ding de Pan Europā€¦en draagt ook erg comfortabel. :ok_hand:

1 like

Ah, die zijn nog mooier vind ik ! :grin:

En die heb je weer weg gedaan ?!?!

1 like

:see_no_evil: flipperneus :sunglasses:

1 like

:rofl:

1 like

Overigens zal de Pan Europ zeer binnenkort het veld wel weer gaan ruimen. :see_no_evil:

Er moet toch echt weer eens een Damasko gaan komen! :ok_hand:

Dus mocht je interesse hebben :wink:

2 likes

Oh, niet Hamilton in het algemeen, nee. Geen van de merken die ik hieronder noem heeft altijd te korte wijzers.

Maar de Pan Europ serie, net als veel horloges met wat blokkerige op de jaren 70 geĆÆnspireerde wijzers (Tissot PRS, Seiko ReCraft, Maen Hudson, noem maar op), hebben ze net iets te kort. Ik heb heel lang naar heel veel van die modellen zitten loeren, maar OCD. :slight_smile:

1 like

Ik zit dat nu net eens kritisch te bekijken op mijn Pan Europ. Als men de minutenwijzer langer had gemaakt dan is het uiteinde lastig te zien tegen de witte schaal. Heeft dan niet veel zin. De urenwijzer had wel net ietsje langer gekund. Ps de rode secondewijzer valt wel voor de helft over de witte schaal.

De wijzers zijn erg dun. Ik ben tot de conclusie gekomen dat dikkere wijzers niet in verhouding zouden zijn tov de huidige lengte. Vandaar waarschijnlijk.

De combinatie geeft in ieder geval wel het effect dat het horloge kleiner/compacter oogt dan zā€™n 42mm doet vermoeden (en mede dankzij de korte lug2lug). :+1: Daar is over nagedacht.

Mijn twee centenā€¦:slightly_smiling_face:

6 likes

Experimentjeā€¦goede combi of niet?
Ben er nog niet helemaal uitā€¦

10 likes

Kan wat mij betreft best hoor.

1 like

Mwoah. Effen zou hem mooier staan imho. Kast en wijzerplaat zijn er druk genoegā€¦
Als het dan toch met werkje moet: was spannender geweest met centerline in kleur van de seconden-/kleine wijzers.

Mee eens maar zwart met rood heb ik niet liggen.
Om het wat rustiger te houden heb ik wel dezeā€¦Enfin ik vind het een lastig horloge mbt bandjes ook vanwege de curver pushpins is niet alles mogelijk

4 likes

Blijft een gaaf horloge, leuk blauw en toevallig nu ook in het blauwe gedeelte.

6 likes

Dan gebruik je toch gewoon rechte pinnen?

Slecht nieuws voor deze bandenswappert :nerd_face:

Dat is niet echt mogelijk, met rechte pinnen heb je helemaal geen ruimte tussen de kast en de pinnenā€¦

1 like