Show your Hamilton(s)

Vanaf nu mag ik ook in dit hoekje posten :slight_smile:
Ben er erg blij mee, het was liefde op het eerste gezicht. Die kwam wel vooral van één kant, maar daar slaap ik niet minder om.

19 likes

7 likes

De Hamilton ook maar weer eens uit de doos gehaald :slight_smile:

19 likes

Toch heel mooi zo vind ik !

20 likes

Zeker mooi op deze strap :ok_hand:t2:

1 like

Nieuwe Clover strap erop, ik ben verliefd.

20 likes

Deze week in de roulatie, op een Colareb bandje en een originele Hamilton gesp. Ik heb overigens nog een originele 20 mm gesp te koop

12 likes

8 likes

Heerlijk Helder Hamilton! :+1:

1 like

Zoals t hoort.
Mooie combi!

Mooie combi Hans!:heart_eyes::+1:
Ik heb de 46mm gehad met die vreselijk stugge leren band. Heb hem verkocht. Toch maar eens naar een Cooper gaan kijken.
Dit is toch ook een Cooper watch, 42mm ?

1 like

Dank!

Deze is idd 42mm.

Het originele lederen bandje heb ik nooit gedragen.
Begin op canvas van wat mindere kwaliteit , toen op staal…
Staal was mooi maar miste het canvas qua looks.
Dus clovers een mooi bandje laten maken en helemaal happy.

1 like

Het is leuk, zeker bij een aftermarket bandje maar voor mij geen must. Ik ga bijvoorbeeld geen 100 euro voor een Omega gespje aftikken. Dat vind ik echt te gek.

Merci! Ik vind het ook een geslaagde combinatie. Al moet ik zeggen dat ik voor dit horloge meerdere opties heb :blush:

1 like

Eens…
En toch doe ik het wel… echt ik moet hulp zoeken.
Zucht.

1 like

Koop ik 'm wel 2e hands bij jouw voor 3 tientjes :wink:

1 like

Waar laten jullie je Hamiltons servicen? Ik heb onlangs een jazzmaster traveler gmt aangeschaft. Is nu 5 jaar oud en voor zover ik weet heeft die geen servicebeurt gehad. Na 5 jaar kan dat best wel eens nodig zijn, neem ik aan?
Ik beweeg me vooral rond de regio Amsterdam - Den Haag.

1 like

Is geen hoge wiskunde uurwerk dus kan elke horloge maker voor je doen.

image

7 likes

5 tot 7 jaar wordt aanbevolen. Als je je horloge niet dagelijks draagt durf ik met gemak een langere interval aan bij een niet vintage horloge.

En wat @anon53002072EV zegt; elke fatsoenlijke horlogemaker kan ze servicen. Er zitten doorsnee, vaak ETA, uurwerken in.

1 like

Dan hoef ik geen haast te maken. Zo vaak is / wordt hij niet gedragen.

Niet naar mijn mening… Je moet je wel tijdig servicen maar als je een horloge niet draagt slijt het ook niet (tenzij je een winder gebruikt). Moderne olie droogt ook niet een twee drie uit.

En voor gangbare uurwerken zijn zat onderdelen voorhanden.

Dat gezegd hebbende, ik zou bovenstaande NOOIT toepassen bij een vintage horloge, zelfs als het nog goed loopt zou ik het laten servicen.