Show your Kemmner

Het nu aangebodene is niet zo mijn ding. Heeft het model van jou nog een naam of artikel nr?

Ik heb een Kemmner Heeresdienstuhr. Heeft niet echt een referentienummer, wel een serienummer. Deze is echter in diverse uitvoeringen geweest, wordt toch een kwestie van zoeken op de baai, MP, Uhrforum en wellicht hier de horlogemarkt.

1 like

Antwoord van Roland Kemmner gekregen.
Het wordt helaas niets; wel leuk idee geweest :+1:t4::+1:t4::wink:!!!
image

3 likes

Nou dat is wel jammer dan, geen Kemmner meeting dus. Toch bedankt voor de effort :+1:

We zullen het dan moeten doen met plaatjes van de pareltjes die de man heeft gemaakt :yum:

7 likes

Jammer maar bedankt voor je poging.:+1:

1 like

Helaas pindakaas, verder inderdaad met mooie plaatjes
 Bedankt voor de moeite, goed initiatief!

Vandaag m’n dresser🙃

7 likes

Ik blijf dat vierkante ding mooi vinden!

1 like

Hier 2 foto’s van een door de verkoper beweerde zijnde Kemmner. Hoe wel het er nergens op staat.
Vraagprijs was er ook naar.
Wat denken jullie?


Heb hem trouwens ook gekocht.
Vind hem zo en zo mooi😊

1 like

Mijns inziens Ă©Ă©n van Kemmner’s hand, te weten de Araber Schwartz met Sea-Gull ST3600 uurwerk. Mooi horloge! Dit is die van mij:

2 likes

Ha Jurtz zag net dat je er zelf ook al een vraag op HF aan gewaagd had, over het type uurwerk Bij deze is ook gezegt dat hij een Unitas 6498 heeft. Ben weer wat wijzer. :blush:
Toch kom ik op Google geen ene Kemmner klok tegen waar niks opstaat. :thinking:. Verders precies het zelfde uiterlijk.

1 like

Kemmner heeft ook voor derden horloge gemaakt, en aan derden kasten geleverd. Het kan heel goed zijn dat deze door hem gemaakt is in opdracht van derden en hij daarom zijn merknaam niet heeft vermeld op de dial. Wel “made by” maar geen Kemmner by brand. Wel met Swiss Unitas uurwerk zo te zien en niet de Seagull versie.

2 likes

Nou leuk om te horen.
Bedankt MotoSkooly :+1:

1 like

Graag gedaan. En op je andere vraag terug te komen
 Ik vind hem wel mooi eerlijk gezegd. Gave stijl, super degelijk uurwerk en een mooie kast. Misschien een gave Ko band erop dan is hij nog mooier. Veel draagplezier!

1 like

Gisteren bij Strapsco 2 mooie banden gekocht. Komt goed👍

1 like

De lugpennen zitten meestal wel muurvast, dus bereid je maar voor. :wink:

1 like

Ok, drupje WD40??

1 like

M’n horlogemaker heeft het voor me gedaan, het scheen een hele onderneming te zijn om die schroeven los te draaien


WD 40 of soortgelijk en lugs verwarmen dan lukt het wel👌

2 likes

https://media1.giphy.com/media/69xsrULn4pzHEn0XPP/giphy.gif?cid=19f5b51a5bf9150a78597a5a59ee47cd