Denk eerder aan veel Rolex en Patek als ik nu.nl
zo lees. “Sommige daarvan worden aangeboden
voor
omgerekend meer dan 100.000 euro.” Schaap
en
Citroen gaat het nog extra lastig krijgen.
Tuurlijk, er onstaat een moordende
concurrentie
in
duurdere horloges.
En Kerstmis valt voortaan in Juli
Rolex en Patek in een adem noemen, ga je mond
met
groene zeep wassen :+
wat stitch denk ik bedoeld is dat we misschie
niet op poljots moeten rekenen, maar dat ze
mogelijk n duurder segment willen bedienen.
aan de andere kant heeft siebel imho al langere
tijd niet die uitstraling. vroeger hadden ze
omega
toen die nog wat goedkoper waren, maar nadien
zaten ze in mijn optiek in t lage segment. dan
neem ik t even heel breed met patek&audemars in
t
hoge rolex&omega in t midden en
tissot&fc&hugoboss&armani&de rest v de recente
collectie v siebel in t lagere segment.
Tissot is wel heel iets anders dan Boss/Armani
etc. naar mijn mening.
Een zwitsers merk met (veel) automatische
uurwerken is wel wat anders dan een modemerk als
Armani o.i.d.
Dat ben ik het helemaal met je eens. Ik kies ook veel liever een Tissot dan een Armani ofzo. En FC (Frederique Constant) maakt ook een hoop mooie automaatjes. Maar kwa prijsniveau zitten ze in hetzelfde lagere (goedkopere) segment. En het is maar hoe je het definieert. Maar zoals ik al zei, als je het even breed neemt met PP, AP, VC, Breguet, etc. van tienduizenden tot zelfs honderdduizenden euro’s, Rolex, Breitling, Omega, IWC, etc. van duizenden tot tienduizenden in het middensegment, dan ligt de rest (met alle respect voor alles wat eronder valt) in het lagere segment.
Ik heb het dus niet over kwaliteit, geschiedenis, etc. van een merk/klok, maar puur het marktsegment gezien de gemiddelde prijs die ze hanteren. En in dat segment voor horloges (sieraden heb ik de ballen verstand van) bevindt Siebel zich, voor zover ik heb kunnen zien.
Het valt inderdaad binnen de marges waar Siebel horloges in verkoopt, maar de doelgroepen en de prijzen zijn wel zeer verschillend. De gemiddelde persoon die ik ken en die met een Armani horloge rondloopt weet niet wat een automaat is, denkt dat Rolex het duurste/beste horlogemerk is >.< De prijs van een Armani horloge ligt toch ongeveer tussen de 150 en 300 euro? Terwijl Tissot toch wel horloges in de 1000+ categorie aanbied. Als ik de complete horlogemarkt moest verdelen zou ik het eerder verdelen in:
Modemerken/plakmerken tot 300 gemiddeld
Entree level Zwitsers uurwerken(FC/Hamilton/Tissot/Maurice Lacroix/Zwitserse quarts van 300-1500
Omega/Rolex/midrange zwitserse uurwerken 1500+
High-end als A. Lange, Blancpain, AP, Patek, VC etc.
In ieder geval denk ik dat er weinig mensen zijn die zowel met een Frederique Constant als een Armani horloge thuis komen na een dag shoppen. Op een paar horlogeliefhebbers die toevallig een zwak hebben voor een bepaald horloge o.i.d. na dan. Maar dat is hoe ik de segmenten een beetje in mijn hoofd heb, dat wil niet zeggen dat dat ook zo is natuurlijk
Jaaaah… en als ze dan een trend worden lekker
4x
over de kop laten gaan!
Sorry hoor, maar nu heb je nog iets wat niet
iedereen in je omgeving heeft en het kost nog
weinig ook.
snel een dozijn kopen dan,
kun je rijk mee worden als ze i.d.d. 4 over de kop
gaan.
Goed idee ja… heb ook al aandelen in Telegram, dus die Holy Grail gaat er snel komen
Zag net via stijlforum dat deze maand het tweede horloge gratis is (of 30% korting op de eerste). Wellicht interessant voor degene die nog op zoek is naar een nieuwe klok!
Zag net via stijlforum dat deze maand het tweede
horloge gratis is (of 30% korting op de eerste).
Wellicht interessant voor degene die nog op zoek
is naar een nieuwe klok!