Sinn 104 St Sa I of Sinn 556 I?

Heb een Sinn 556i gehad, mega tof horloge, goede prijs kwaliteit verhouding (wel even een tweedehandsje scoren op UF ofzo) en een heerlijke diep zwarte wijzerplaat. Haal er trouwens een stalen band bij.

89bd6a348db1f76e12d35fee35210b4f6eb56c42_1_690x460

5 likes

De 104 op om even evenwicht in de draad te brengen na al die 556 Pics :+1:t2: Hele goeie bandenswapper als je het mij vraagt :ok_hand:t2:

13 likes

Oh ja…de 104 ook een heerlijk ding :ok_hand:

8 likes

Ik snap heel goed dat je juist tussen deze 2 Sinn modellen twijfelt, ze zijn prachtig. Heb zelf de 104 St Sa A, dus heb geen foto, maar de 104 is een prachtige all-round watch. Met vintage bruin lederen band ook prima te dragen in ‘dress’ situaties. Vind de 556 wat meer een echte dresser.
Iemand gaf eerder aan dat het dus ook sterk afhangt van je collectie, ben ik mee eens.
Welke je ook kiest, je weet in ieder geval al wat je volgende wordt…:wink:

1 like

Nu zeg je absoluut, maar wij waren tot de conclusie gekomen dat de sunburst in de zon geen mooie kleuren waren, dus zou ik zelf voor de zwarte printed dial gaan.

Allebei mooie horloges, de 104 en de 556, maar ik zou voor de absolute instapper gaan en dan gewoon heel veel banden swappen.

2 likes

Ik zou zeker de 104 doen. Fraai ding is dat.

1 like

De. 104 geweldig horloge heeft alles wat je maar wens

Eensch. Oh tot zo hè. :upside_down_face:

1 like

Ik zeg ook de 104, prachtig en tijdloos model. Volgens mij ga je er ook minder snel op uitgekeken zijn en de uurwerken zijn toch quasi hetzelfde, dus dat is al geen argument om de een boven de ander te kiezen.

2 likes

Ik heb zelf de witte Sinn 104, en ik heb de 556 I wel eens om de pols gehad.

En ik zou de 556 niet echt een dresser willen noemen, eerder een moderne variant op de Flieger horloges.

Persoonlijk vind ik de 104 wat meer smoel hebben met de turning bezel en de layout van de wijzerplaat, terwijl het wel een klassieke verschijning blijft met de volledig gepolijste kast. (geldt voor alle dials van de 104. Arabische cijfers. Baton uurmarkeringen. Wijzerplaat in zwarte of witte variant.

Beide zijn absoluut strapmonsters, dus qua banden e.d. kan je je uitleven welk model je ook kiest mits de kleur van de wijzerplaat het toelaat want de 556 heeft meerdere opties qua dials.

Foto van mijn witte 104.

Groeten,

Noel.

4 likes

Collectie is op dit moment als volgt:

  • Maurice Lacroix Pontos S Diver
  • Alpina Startimer Pilot
  • Orient Bambino 4
  • Vintage Seiko 5 half goud
  • Seiko Solar chronograph

Redelijk gevarieerd denk ik zo. Wil eigenlijk de Alpina vervangen door de 104 maar vind de 556 ook erg mooi zoals ik al eerder aangaf :slight_smile:.

Hartelijk dank voor je bericht en wat zijn de foto’s en dus de 104 super mooi! Het komt helemaal tot zijn recht.

1 like

Uurwerk heb je volledig gelijk mee. Dagaanduiding van de 104 vind ik alleen een beetje minder, maar dat is een beetje persoonlijk.

1 like

Ik had de bruin leer strap niet gezien maar wat is dat een geweldige combinatie! Reden waarom ik heel erg twijfel is omdat ik de laatste tijd een zwak heb ontwikkeld voor simpele dials/dress watches. Maar het is super leuk om alle verschillende meningen/invalshoeken te lezen. Heerlijke verrijking deze forum. Super bedankt allemaal!

1 like

Bedankt voor de tip! Ik ben van de week in Boxmeer, dus “redelijk” dichtbij en hoop dat ik mijn vrouw kan verleiden om eens in Duitsland te shoppen haha.

2 likes

Nog niet omgehad helaas, maar ik deel dezelfde mening dat je het horloge om moet hebben zodat je een goede beoordeling kunt geven over de kwaliteit en of model. Bedankt voor het herinneren!

Als ik in Essen ben loop ik ook altijd even binnen bij ‘Limbecker Platz’ (www.limbecker-platz.de), dat is een geweldig mooi overdekt winkelcentrum waar je wel een uurtje zoet kan zijn. Als je je vrouw meeneemt, verhoog de limieten op je pinpas(sen)… :sunglasses:

Viel spass!

1 like

Oef, das een flater dan. Zo snel al schade erop… Ik heb een Monster laten voorzien van saffier. Daar zit dubbelzijdige AR coating op, terwijl ik eenzijdig verzocht.
Door dit soort horror verhalen twijfel ik om het eraf te laten halen…

1 like

Zie net pas dat je je AR coating eraf gehaald hebt.

Heb je ergens een (aantal) flinke tikken langs gemaakt dan met het saffier?

Ik heb mijn 104 nou bijna een jaar en ben wel een paar keer ergens langs gegaan met het glas, maar ik zie nog geen enkel krasje in de AR coating.

Groeten,

Noel.

2 likes

Zo’n Sinn moet je natuurlijk wel op de Duitse datum hebben staan, Mit > Wed

3 likes