Sinn only (Deel 1)

Sinn op hoogte

afbeelding

14 likes

Sinnderend!

8 likes

Wat is een normale afwijking voor een sinn (104)? Die van mij is een paar weken oud. Het verschil is +9. Begrijp wel dat dit kan veranderen bij nieuwe horloges?

1 like

Ik geloof dat Sinn top grade uurwerken gebruikt, dus tussen de +/- 4 en 15 seconden

Als ik naar de onderstaande informatie kijk, dan gebruikt Sinn inderdaad een top grade uurwerk in de 104.

Schermafbeelding 2020-10-09 om 13.36.13

3 likes

Super! Bedankt.

1 like

Weer wat geleerd

1 like

Mijn 104 +2; EZM13 +4 (vind ik teveel) en mijn UX +6 per jaar.

Geluk? Wil gewoon weten wat de norm is.

De norm?

Nou, deze afwijkingen vallen binnen COSC, dus daar heb je al een norm.
Sinn gebruikt top grade en regelt het over het algemeen netjes af.

1 like

Dat is mooi. Er zit dus verschil in en volgens de norm voldoet +9. Sinn gebruikt dus geen COSC norm.

Werd weer eens tijd om de 903 weer eens hier te posten

18 likes

Nee anders had er wel een COSC certificaat bij gezeten. Ze pretenderen ook niet deze norm aan te houden, dit certificaat kost nogal wat en is in mijn ogen ook niet nodig in deze prijsklasse. Denk dat je blij mag zijn met 9 sec per dag :wink:.

2 likes

Mag dan zijn, maar de Seiko 5-jes die ik heb gehad liepen nauwkeuriger dan 9 sec/dag.
Mijn 104 liep +5 en mijn EZM3 loopt +3 sec/dag
Ik zou prima kunnen leven met +9 maar zou wel wat teleurgesteld zijn.

1 like

Als het op +9 sec per dag aankomt zou ik persoonlijk een quartz gaan dragen. Maar hé, je bent wel altijd op tijd voor je afspraken op deze manier :wink:

4 likes

Contrast is king :crown:

18 likes

@Dpvh, top combi zo! Ik denk dat de groene Sinn siliconen band die aan de kast aansluit hier ook mooi op staat.

Mooie klok! Staat zeker nog op het lijstje ook.

2 likes

Thanks!

Dat denk ik ook wel ja(de zwarte heb ik wel) , al moet ik zeggen dat ik deze band nog wel een stuk comfortabeler vind, ook wat waard :grin:

1 like

23 likes

10 likes

Hij is er na 8 weken wachten eindelijk! Met gegraveerde rotor!

30 likes