Sinn only (Deel 1)

Da’s oprecht heel mooi. Maar een gloednieuw horloge moet IMO niet meer open hoeven als het eenmaal dicht zit, en de wereld in gestuurd is.

1 like

Ben ik helemaal mee eens. Ik was ook behoorlijk ontstemd. Helemaal omdat het voorkomen had kunnen worden met een wat betere QC. Contact met kundendienst ging wel erg traag dus volgens mij hebben ze het druk.

1 like

19 likes

Die zijn in Duitsland meestal wel schoon hoor. En Jaap vindt denk ik dat ik genoeg gezeurd heb. :grin:

Haha

Nee hoor, ik snap het helemaal…maar waarom zet je zelf die wijzers niet even terug? Is toch een fluitje van een cent?

Nee. Een splinternieuw horloge, waar ik geen reserve-wijzers voor heb; dat ga ik niet doen. Bij een 3-wijzer uurwerk heel misschien wel. Maar die centrale chrono-wijzer krijg ik er misschien niet heelhuids af, zo strak zitten die meestal. Service-centra zetten er altijd een verse wijzer op bij service.

1 like

Balen!

Enorm. Maar voor 3K verwacht ik iets meer. Voor 300 moet het gewoon ook al goed zijn hoor. Ik zie teveel op tegen het heen en weer sturen met dan weer een stofje hier er bij, een krasje op de plaat daar, etc. etc.

2 likes

Snap je. 3k is gewoon veel geld.

En nu!?

Ik ben straks 3K aan mogelijkheden rijker. :slight_smile: Ga er nu iets langer over denken “what to do” - want dit relativeert de hobby ook enorm. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig?!? :grin:

Om het nog gekker te maken, ga ik de FOIS van een forumlid bewonderen, a.s. zaterdag. Heb daar (da money…) op een of andere manier minder moeite mee, heb al ruim 25 jaar een Speedmaster gehad (MKIV met 5100, en later een Pro).

2 likes

Gave foto! :ok_hand:
Had ik maar zo’n UX :heart_eyes:

2 likes

ik heb dit model ook maar ik zie het niet…
edit: ik moest inzoomen om de minieme afwijking te zien. Ik zeg maar niks.

1 like

Bij jou allicht wel goed. :+1: Bij deze: Kijk eens naar het streepje onder MPH. Het rode pijltje staat duidelijk links van het midden. Onder andere hoeken is het ook telkens zichtbaar.

Ik heb les gehad van Machiel Kalf. Ik was het ZEER eens met hoe hij over dit punt dacht. Bij het inleveren van een oefen-7750 horloge was het in een geval als dit heel simpel. Je kreeg voor elk aspect van het horloge een cijfer. Chronoteller NET iets er naast: Een 1 als cijfer voor de wijzers. Dat werkt, dan leer je het serieus te nemen.

1 like

ik wilde niks zeggen maar wat jij duidelijk noemt, noem ik OCD. Mij stoort het niet in ieder geval.

Horlogemaker he. Mijn post over Machiel gelezen…?

1 like

Uitstekende combinatie me dunkt :wink::joy: . Ik zie hem ook duidelijk hoor, als je de wijzer doortrekt naar de tachy zit ie er een volle seconde naast.

Jammer dat je de jongens en meisjes van Sinn niet nog een kans geeft met een verse, echt een mooi ding, jammer dat ik zoiets niet kan rocken.

2 likes

Word ook wel eens gek van mezelf hoor. Denk ik - “dat gaan ze toch niet zien, maar ja - ik wel…” :roll_eyes::grin:

1 like

nee maar laat mij nu maar lekker stil zijn…

1 like

:grin::shushing_face:

Nogmaals, we zijn compleet gek met z’n allen. :smile:

1 like