Sinn only (Deel 1)

Nee. Een splinternieuw horloge, waar ik geen reserve-wijzers voor heb; dat ga ik niet doen. Bij een 3-wijzer uurwerk heel misschien wel. Maar die centrale chrono-wijzer krijg ik er misschien niet heelhuids af, zo strak zitten die meestal. Service-centra zetten er altijd een verse wijzer op bij service.

1 like

Balen!

Enorm. Maar voor 3K verwacht ik iets meer. Voor 300 moet het gewoon ook al goed zijn hoor. Ik zie teveel op tegen het heen en weer sturen met dan weer een stofje hier er bij, een krasje op de plaat daar, etc. etc.

2 likes

Snap je. 3k is gewoon veel geld.

En nu!?

Ik ben straks 3K aan mogelijkheden rijker. :slight_smile: Ga er nu iets langer over denken “what to do” - want dit relativeert de hobby ook enorm. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig?!? :grin:

Om het nog gekker te maken, ga ik de FOIS van een forumlid bewonderen, a.s. zaterdag. Heb daar (da money…) op een of andere manier minder moeite mee, heb al ruim 25 jaar een Speedmaster gehad (MKIV met 5100, en later een Pro).

2 likes

Gave foto! :ok_hand:
Had ik maar zo’n UX :heart_eyes:

2 likes

ik heb dit model ook maar ik zie het niet…
edit: ik moest inzoomen om de minieme afwijking te zien. Ik zeg maar niks.

1 like

Bij jou allicht wel goed. :+1: Bij deze: Kijk eens naar het streepje onder MPH. Het rode pijltje staat duidelijk links van het midden. Onder andere hoeken is het ook telkens zichtbaar.

Ik heb les gehad van Machiel Kalf. Ik was het ZEER eens met hoe hij over dit punt dacht. Bij het inleveren van een oefen-7750 horloge was het in een geval als dit heel simpel. Je kreeg voor elk aspect van het horloge een cijfer. Chronoteller NET iets er naast: Een 1 als cijfer voor de wijzers. Dat werkt, dan leer je het serieus te nemen.

1 like

ik wilde niks zeggen maar wat jij duidelijk noemt, noem ik OCD. Mij stoort het niet in ieder geval.

Horlogemaker he. Mijn post over Machiel gelezen…?

1 like

Uitstekende combinatie me dunkt :wink::joy: . Ik zie hem ook duidelijk hoor, als je de wijzer doortrekt naar de tachy zit ie er een volle seconde naast.

Jammer dat je de jongens en meisjes van Sinn niet nog een kans geeft met een verse, echt een mooi ding, jammer dat ik zoiets niet kan rocken.

2 likes

Word ook wel eens gek van mezelf hoor. Denk ik - “dat gaan ze toch niet zien, maar ja - ik wel…” :roll_eyes::grin:

1 like

nee maar laat mij nu maar lekker stil zijn…

1 like

:grin::shushing_face:

Nogmaals, we zijn compleet gek met z’n allen. :smile:

1 like

Dat is helaas volledig waar hahahahaha

1 like

Hoi Peter,

Balen zeg…

Maar Sinn kennende is deze er gewoon doorheen geglipt.
(Had niet mogen gebeuren, maar ja…)

Ik heb meerdere Sinn horloges gehad, ook chrono’s en ben dit nooit tegengekomen.

Vervelende verhalen over QC issues bij Sinn kom ik zelden of nooit tegen op forums en horlogegroepen.

Maar ik las dat je er al klaar mee bent.

Succes met de volgende aankoop in ieder geval! :+1:

Groet,

Noel.

2 likes

Ik had ze nog wel half-grappend gemaild… “I’m a watchmaker, so I trust you send me a nice one :wink:”

“Hee Lothar, ist wieder 'ne blosse Uhrmacher-Kunde hier. Haben wir noch’ne 903 mit Zeigerfehler? Mal Spass machen.” :no_mouth:

6 likes

:joy::+1:

Ik denk dat je onze Duitse vrienden te hoog inschat qua humor…:wink:

Maar even serieus, ik stuur ook wel eens zo’n mailtje en zeg dat ik verzamelaar ben en op de kleinste details let. Dat werkt jammer genoeg niet altijd…:-1:

Ik ben een groot fan van Sinn maar verder ga ik het niet voor ze opnemen in deze want een 903 van 3k hoort gewoon strak en uitgelijnd in elkaar te zitten.

1 like

En ga eens na hoeveel netto winst ze er op maken, zonder tussenkomst van een dealernetwerk…

Ik schreef al eerder dat ik ze online veel zag met slechte uren/minutenwijzeruitlijning. Om dit bij een 7750 of afgeleide goed te krijgen, plaats je de urenwijzer perfect op de uren-index; en de minutenwijzer anderhalf/twee minuten “off”, naar links. Dan opdrukken en uurwerk laten lopen. Het wisselrad ergo minutenwijzer gaat meteen lopen; het urenrad ergo urenwijzer pas als de tandspeling er uit is. Dat duurt anderhalf a 2 minuten. Resultaat - perfect uitgelijnd. Even samengevat…

Er zitten daar (waarschijnlijk, is tenslotte serieproductie) mensen de hele dag niets anders te doen dan wijzers opdrukken. Dan word je er toch steeds beter in…? Of denk ik nou te simpel… :no_mouth:

4 likes

:+1:t3: Goeie tip.