Sinn only (Deel 1)

Dat is helaas volledig waar hahahahaha

1 like

Hoi Peter,

Balen zeg…

Maar Sinn kennende is deze er gewoon doorheen geglipt.
(Had niet mogen gebeuren, maar ja…)

Ik heb meerdere Sinn horloges gehad, ook chrono’s en ben dit nooit tegengekomen.

Vervelende verhalen over QC issues bij Sinn kom ik zelden of nooit tegen op forums en horlogegroepen.

Maar ik las dat je er al klaar mee bent.

Succes met de volgende aankoop in ieder geval! :+1:

Groet,

Noel.

2 likes

Ik had ze nog wel half-grappend gemaild… “I’m a watchmaker, so I trust you send me a nice one :wink:

“Hee Lothar, ist wieder 'ne blosse Uhrmacher-Kunde hier. Haben wir noch’ne 903 mit Zeigerfehler? Mal Spass machen.” :no_mouth:

6 likes

:joy::+1:

Ik denk dat je onze Duitse vrienden te hoog inschat qua humor…:wink:

Maar even serieus, ik stuur ook wel eens zo’n mailtje en zeg dat ik verzamelaar ben en op de kleinste details let. Dat werkt jammer genoeg niet altijd…:-1:

Ik ben een groot fan van Sinn maar verder ga ik het niet voor ze opnemen in deze want een 903 van 3k hoort gewoon strak en uitgelijnd in elkaar te zitten.

1 like

En ga eens na hoeveel netto winst ze er op maken, zonder tussenkomst van een dealernetwerk…

Ik schreef al eerder dat ik ze online veel zag met slechte uren/minutenwijzeruitlijning. Om dit bij een 7750 of afgeleide goed te krijgen, plaats je de urenwijzer perfect op de uren-index; en de minutenwijzer anderhalf/twee minuten “off”, naar links. Dan opdrukken en uurwerk laten lopen. Het wisselrad ergo minutenwijzer gaat meteen lopen; het urenrad ergo urenwijzer pas als de tandspeling er uit is. Dat duurt anderhalf a 2 minuten. Resultaat - perfect uitgelijnd. Even samengevat…

Er zitten daar (waarschijnlijk, is tenslotte serieproductie) mensen de hele dag niets anders te doen dan wijzers opdrukken. Dan word je er toch steeds beter in…? Of denk ik nou te simpel… :no_mouth:

4 likes

:+1:t3: Goeie tip.

Alweer 3 jaar oud, maar leuk om te lezen en inderdaad een aantal argumenten waar ik me goed in kan vinden!

3 likes

#MeToo oh enne, …

Guess who is joining the Omega Speedmaster Moonwatch at the Smithsonian National Air and Space Museum in Washington DC?
The Sinn 857 UTC of course.

… “of course” :wink:

:sunglasses:

Leuk leesvoer @Skyjack, dank je wel!

7 likes

En dit mooie draadje maar weer eens naar boven met deze mooie 857utc testaf (aan een nieuwe pols :sunglasses:)

10 likes

Heel mooi.
Ik heb (nog wel)de VFR versie.
Is het al 1 jan btw? :wink:

2 likes

Oeps, ik verzet bij mn vintage horloges nooit de datum, maar was van plan dit met de Sinn beter te doen; valse start :zipper_mouth_face:

1 like

Er is nog tijd om hem naar 31 te zetten. De top 2000 is pas bij nr 97 :wink:

2 likes

Heerlijk crossposten, gewoon omdat het kan…

12 likes

14 likes

Sinn 656
Mijn eerste serieuze aankoop op horloge gebied. Een oude bekende van het forum hier. :+1:t2:

12 likes

Lumeshot van mijn 857 UTC VFR. Er zijn nog al wat verschillen met de normale en TESTAF versies.

5 likes

Na lang speuren naar het ideale dagelijkse polshorloge toch bij een Sinn uitgekomen. Niet de 556 die ik eerst in het vizier had, maar een 104 :smile:

21 likes

Mooi op leer.

11 likes


Voor een ieder die nog twijfelt… Wat een klatser op de originele H-Link!

19 likes

Mijn ex en veel plezier er van :+1: Altijd een beetje spijt gehad dat ik deze verkocht heb.

1 like