Sinn only (Deel 1)

Vooral als ik deze foto zie, word ik hebberig haha
Ik bedoel die met de bandwisseltool en blauwe band ernaast.

1 like

De 556B staat hier al een tijd op de wishlist maar heb deze helaas nog nergens in het echt kunnen zien. Beschikbaarheid in NL is…er niet?

Je kan 'm gewoon in Frankfurt bestellen en als ie niet bevalt altijd terugsturen. In NL schijnt overigens ook 1 AD te zijn.

Klopt, ik dacht in Heerlen. Op de Sinn site kan je hem vinden. Voorts ook een aantal net over de grens in Duitsland meen ik.

Naar ik heb begrepen, worden ze tweedehands (nog) niet echt regelmatig aangeboden. Als ik er een ga halen zijn er voor mij denk ik maar 2 opties. ofwel bestellen, dan wel naar Frankfurt rijden om een kijkje te nemen in de Sinn-winkel. Ben namelijk ook heel erg benieuwd naar de EZM3. Ik wou dat ze die op 38,5 mm maakten met een gesatineerde kast.

2 likes

Yep, zelf heb ik hem besteld via de Sinn site. Ging prima. Maandag besteld, vrijdag in huis.

Ja ook mooi!

1 like

Ik mis eigenlijk een 556 met tegimented kast… zoals de 656 had. De meeste Sinn spreken me verder niet aan.

Tophorloge! Oerdegelijk en met mooie technieken.

Groeten
Rutger

19 likes

Een Sinn in optima forma :+1:

1 like

Jullie begrijpen elkaar. Ik heb geen idee waar dit over gaat maar ben geïntrigeerd. Kunnen jullie wat meer vertellen over dat in- en uittrekken?

2 likes

:joy:

De UX is oliegevuld. Vloeistof is moeilijk samendrukbaar maar op grote diepte kan het compressieventiel in de caseback bewegen om de druk op te vangen.

Zo kunnen ze met een relatief simpele kast een absurde diepterating halen van 500 bar-5000 meter.

Beetje goed uitgelegd @ReneSinn ?

3 likes

De binnenste schijf werkt dus als een membraam. Foto van het web, de mijne is al richting Frankfurt :sweat_smile:

3 likes

Niets aan toe te voegen :+1:

1 like

Zo ziet de bodem er van de UX er van binnen uit

7 likes

Terug thuis na een welverdiend onderhoud!

13 likes

Dank voor de “teaser” Ik ben -net als met de 556iB- best onder de indruk van de EZM3. Ik echt een twijfelaar als het gaat om horloges. Ik koop ze tot nu toe alleen om vervolgens nooit meer te verkopen. Zo was ik een tijd lang helemaal weg van de MG ProMare Go. Tijdens een weekendje Keulen heb ik 'm toen een keer om gehad, maar met 42 mm was ie te groot voor mijn pols. Toch had ik 'm -tegen de ratio in- bijna gekocht, maar toen mijn vriendin mij nog eens erop attendeerde dat de verkoper echt rete onvriendelijk was, is 'ie toch blijven liggen. Aangezien de EZM3 ook 41 mm is, wil ik deze echt eerst een paar keer om de pols hebben gehad. Als ik 'm ooit koop, denk ik overigens dat ik voor rubber zou kiezen. Echt een mega cool ding. Voor nu heb ik m’n "S"innen eerst op de 556iB gezet. Ik denk dat als ze ook nog een 556iG (grün) zouden uitbrengen ik die er ook nog bij zou willen hebben. Het rare is dat ik de hele 556, tot voor kort, nooit echt heb zien staan, maar ben momenteel waarschijnlijk van plan om die als eerste te scoren en daarna wellicht pas de EZM3. Maar het blijft echt een brute topmof!

1 like

Jeetje. Ik keek net naar onderstaande Youtube review van de 556A en de 556iB:

Bij min. 3:54 zie je hoe dik de H-link band eigenlijk is t.o.v de 5-link bij min. 4:42
Voorheen dacht ik dat de keus een no-brainer zou zijn ten gunste van de H-link, maar nu weet ik het net nog niet. @Amice en @DaLuca Jullie hebben zo te zien allebei de H-link gekozen. Wat zijn jullie ervaringen? Precies goed zo of achteraf wellicht toch liever de dunnere 5-link willen hebben?

1 like

Nee ik vind de h link zeker niet te dik. Hij is perfect! Vergelijkbaar met mn rolex oysterbracelet. Daarnaast vind ik de h link er ook veel mooier uitzien dan de finelink, maar dat is een kwestie van smaak.

2 likes

Klopt! Dat is precies wat ik bedoelde. Zelf vind ik de karakteristieke H-link ook passender, omdat het horloge zelf al minder tool-ish is en de H-link het net even dat specifieke Sinn-uiterlijk geeft. Goed om te lezen dat de H-link als goed (niet te dik) wordt waargenomen.

1 like

Sluit me aan bij amice. De dikte valt me niet op en band voelt lekker aan. Dikte vind ik overigens niet opvallend dik. Elke stalen band die ik heb/had tot nu toe heeft een vergelijkbare dikte.

1 like