Sinn only (Deel 1)

Hij blijft mooi. Het minste licht pakt hij op.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/15350877-A627-4E45-9885-5B0E7C152082_zpsma1yjj4k.jpg.html][/URL]

4 likes

Omdat ik toch wel heel erg fan ben!

6 likes

Fascinerend, die “pulsrotor”. Kan je misschien uitleggen hoe je een hartslegmeting doet met dat “molenwiekje”?
Sinn website geeft een prachtig verhaal over levensreddende helicoptervluchten, maar hoe hun klok werkt ho maar

Alvast bedankt!

Soms mis ik hem wel :wink:

1 like

Met de pulsrotor is het de bedoeling dat je de hartslag meet door een bepaald aantal slagen te tellen bij de patient. Meestal 15 of 30. Ik denk 15 hier bij de Sinn. Je hebt geen tijd om een hele minuut te tellen, dus tel je een afgesproken aantal slagen en dan wordt dat via de schaal van de pulsrotor omgezet naar een hartslag per minuut. Ruwweg dan.

De truc van Sinn is dat dit horloge eigenlijk 4 secondewijzers heeft, Je hoeft dus maximal 15 seconden te wachten totdat er een rotorwiek bij het beginpunt is, en dan kan je beginnen met tellen. Als je er 15 gehad hebt, kan je aflezen hoever de pulsrotor gelopen heeft. Volgens Sinn maakt dat de pulsrotor “handsfree”, maar daarmee bedoelen ze vast dat je geen handen aan het horloge hoeft te hebben


3 likes

Je telt het aantal hartslagen wanneer de wijzer aan het begin van de schaal is. Zodra je 15 hartslagen hebt geteld zie je op de schaal ernaast wat de bpm van de patient is.

Omdat er op deze sinn die helikopterwijzer zit hoef je nooit meer dan 15 sec te wachten om een hartslag te meten.

Gr, HJR

1 like

Jasper is snel :sunglasses:

Gr, HJR

2 likes

Check. Dacht al zoiets maar raakte in de war door 4 wieken-15 seconden-en 15 slagen, maar het is dus heel erg simpel. Zoals het heurt bij Sinn.

Vraag ik me nog een ding af, draait de rotor permanent of start je hem met die rode pusher rechtsboven?

Oowh en bedankt nog natuurlijk voor de snelle en uitgebreide antwoorden
!

2 likes

Volgens mij is de rode kroon rechtsboven voor de oranje binnenring. Die geeft blijkbaar de platina 10 minuten en het gouden uur aan. De buitenring kan je er blijkbaar makkelijk afwippen met het bijgeleverde zakmes, dus die zal niet met een kroon verstelbaar zijn.

Trouwens, volgens mij hebben wij hier op HF leden die in de spoedeisende hulp werken. Wellicht kunnen zij iets zeggen over de praktische bruikbaarheid van alle functies van de Sinn EZM12.

1 like

Geen hartslagmetingen. Het gaat om aanrijtijden e.d.
Edit: foutje, dat is een andere klok van Sinn.

Aanrijtijden? Hebben ze ook een klok voor taxichauffeurs? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

EZM7

2 likes

@SwedishChef kom er eens in met die Bulova?

1 like

Bedankt @Jasper01 voor je uitleg!

Ik wilde net precies hetzelfde typen, maar je was me voor! Zojuist pas klaar met werken.

Super tof dat je mijn honneurs wilde waarnemen.

Topper ben je!! :muscle:t3::ok_hand:t3::facepunch:t3:

:sweat_drops: ?

1 like

Idd 1 setje
 niet meteen te hoog inzetten!

1 like

Niet meteen te veel verwennen in het begin :point_right:t5::ok_hand:t5:

1 like

Je bedoelt deze verbluffende combi?
Je houdt er nog Ă©Ă©n tegoed met de Mercedes op de achtergrond.

2 likes