Sinn only (Deel 1)

Maar waarom doe je hem weg dan? :wink:

Omdat hij het bij mij niet wint vd Tudors.

Tudors kunnen ook eruit :smile:

Maar het valt me wel op dat de 240st moeilijk vast te leggen isā€¦ in het echt is hij wel een heel stuk mooier.

Dit is mijn meest geslaagde poging (al zeg ik het zelf):

14 likes

Hij hoeft gelukkig niet weg. :sunglasses: Bij Jaap krijg ik het er voor, is meer flipperdrang & natuurlijke selectie.

Rete gave foto. :sunglasses:

1 like

Ik zou 'm kopen, moest het geen 43mm zijn. Zou de diameter mensen niet wat tegenhouden? (Idem als met de Tudor heritage chrono bv). Dat probleem heb ik wel met nog Sinnsā€¦

Dat die soccer time blijft staan is niet te begrijpen inderdaad :thinking::wink:

2 likes

No idea, hij draagt super plat, korte l2l.

Ik zie t probleem niet!

2 likes

Ook 43mm :smiley:

4 likes

42mm op 17cm polsšŸ˜‰

6 likes

Zie ik dit nou goed? Zit er voortaan een Sellita in plaats van een ETA in de 556ā€¦ :sob:?
https://www.sinn.de/en/Modell/556_I.htm

Ja, klopt. maar dat kan ook zo weer veranderen.
Bij de 104 St Sa A G gebruiken de ETA 2836-2, terwijl in de rest van de 104 serie de SW 220-1 zit.

Mijn ervaring met Sellita uurwerken is overigens zeer positief.

1 like

Dit lijkt mij inderdaad de belangrijkste reden hier op HF; Voor mijn gevoel is dit toch wel extremer geworden de laatste paar jaar. Andere horloges worden vooral verkocht als ze duidelijk onder de marktwaarde te koop staan of in het zeldzame geval dat er net iemand naar op zoek isā€¦

En daarnaast zijn er natuurlijk ook nog altijd genoeg mensen die hun horloges niet realistisch prijzenā€¦

1 like

Apart, ik vraag mij af waarom Sinn die keus heeft gemaakt :thinking:

Ik krijg er bij 'n bekende HF dealert meer voor terug, het is alleen dat ik op dit moment wat ā€˜selectieverā€™ ben met wat ik eventueel terug zou willen. Aan de prijs kan het dus niet liggenā€¦

1 like

Dat was in het algemeen bedoeld wat betreft het blauwe gedeelte :wink:

Jouw Sinn lijkt mij reĆ«el geprijsd, misschien zelfs iets aan de lage kant. Maar zoals eerder gezegd; waarschijnlijk te ā€˜bijzonderā€™ voor het HF publiekā€¦

2 likes

Als ik me niet vergis heeft het met de verkrijgbaarheid van de ETA uurwerken (van de Swatch group) te maken.

1 like

Aha, dat zou kunnen inderdaad.

Correct en volgens mij zijn er meer merken die ā€œuitwijkenā€ door het beleid van de Swatch Group

Twee excuses voor nieuwe fotoā€™s: een ander bandje (Hirsch Performance) en een vrij recent gekocht macro-lensje:

De matte wijzerplaat en het matzwarte beginstuk van de wijzers zijn van met een macrolensje opeens bijzonder korrelig:

De bead-blasted kast ziet er bijzonder uit van dichtbij:

De AR capsule ook:

Gewoon een bijzonder leuk merk, Sinn :grinning:

16 likes

Mooie fotoā€™s, maar euh tegimented kast? :roll_eyes:

1 like

Je hebt gelijk, verkeerd onthouden :see_no_evil:
Gecorrigeerd :+1:

1 like