Sinn only (Deel 1)

Wat is een beetje het price point van Sinn? Ik ken het merk niet zo goed maar van wat ik de laatste tijd heb gezien wordt ik wel erg warm. Wellicht iets leuks om voor te sparen!

Onder de 1.000,- voor een 556 (heel leuk met smallere polsen). Ook een 104 is onder de 1.000,- te vinden gebruikt. De EZM modellen zijn wat duurder.

Ook een 103 (chrono) is relatief betaalbaar.
Alle listprijzen staan op Sinn.de

Wauw!

19 likes

Wow indeed! :ok_hand:

Wow2

Yes, eindelijk na 3 maanden terug uit service.

7 likes

Heb je hem bij Sinn (Frankfurt) laten servicen?

Neen, bij De Bokx in Gent.
Wou hem niet opsturen en was ook in de waan dat het sneller zou gaan lokaal. Niet dus, blijkbaar heeft Sinn erg lang op zich laten wachten voor de prijzen en de stukken.

Duurt inderdaad net zo lang maar ik snap heel goed dat je het opsturen naar Frankfurt wilde vermijden. Ik vond dat ook helemaal niets maar moest wel (EZM3, gevuld met gas kan alleen daar).
Lekker dat hij weer terug is!

Deze was ook gevuld met gas. Nu niet meer.

Een afweging die ik maakte, de toekomst zal uitwijzen of het iets van verschil maakt.
Om de 4 jaar service doe ik toch, indien de capsule snel blauw wordt kan ik nog steeds reageren en de pakkingen zijn vervangen. Normaal moet dit het vocht buiten houden.

De horlogemaker zegt ook, hoe dikwijls heb je de kroon al open geschroefd, denk je echt dat het gas dan blijft zitten?

Vandaar dus…

Ah, dat kan natuurlijk ook :smiley:
Je hebt gelijk (denk ik nu achteraf), ik zou eerlijk gezegd niet eens zeker weten of hij werkelijk gevuld is met gas. Anders dan dat het op de rekening staat merk ik er natuurlijk niets van :thinking:

Volgens mij wordt dat door O-ringen tegengehouden. Net zoals dat sommige horloges waterdicht zijn met de kroon open. Overigens gebruikt Sinn al jaren geen Argon maar Stikstof. Ze hebben alleen de plaat nooit aangepast.

2 likes

Gasvulling is naar mijn mening ook overbodig.
De capsule hoeft niet vervangen te worden wanneer die te blauw is geworden, kan gewoon gedroogd worden.
Ik heb in het verleden mijn 856 met de geopende kast bij 40 graden een uurtje in de oven gelegd. De capsule was daarna nog witter dan toen ik hem nieuw had gekocht :wink:

1 like

9 likes

Wittebroodsweken voorbij? :joy:
Ja, die rode secondewijzer, onweerstaanbaar…:heart_eyes:

LOL

UX vandaag

11 likes

Ik vind de 903 zo mooi hèh

Daar is ie weer :grinning:

12 likes

Blijft mooi. Toch gewoon in de collectie houden :thinking:?

Ondanks zware concurrentie van met name m’n Explorer?

8 likes