SKX dial

Dat blauw is IRL erg donker.
Zwart of blauw ontloopt mekaar niet zoveel vind ik.

Al staat en past en staat het wel mooier natuurlijk een blauwe dial bij de pepsie

Oke

Vind ik wel.

Oke.
Vraag voor SAT; is dat een blauwe dial op je foto?
En bordewolf; was dat de originele k pepsi of een replica insert?

Die insert op je foto is ook aftermarket. :joy:

Dat is onzin, ze verkleuren gewoon snel.

Ook aftermarket insert, maar stond leuk op een 171 plaat.

1 like

Ja zoals ik er al bij zette, heb een AM maar ook een losse bezel met pepsi, wist zo snel niet te zien welke dit was… :joy::joy:

1 like

Voor de beeldvorming een originele SKX009 in de zon.

1 like

Ik ga het plaatje van Mark even pakken.

Bovenste is orgineel. Ik kan het alleen zien aan de lumepip, een orginele ligt er dieper in.

2 likes

I stand corrected! :kissing_heart:

Ik was mn te lui eigenlijk…

1 like

Juist tja, dank voor de respons. Duidelijk!

Zou kunnen, ik heb het ook van youtube en opmerkingen geplaatst door reviewers. Heb zelf geen K versie (ook niet gehad), ook gelezen en volgens mij op youtube gezien dat de bovenzijde van de lugs iets meer gesatineerd zijn dan de K versies. Daarnaast zou de bezel van de J versies iets stroever draaien.

1 like

Ik zou dit soort beweringen pas vertrouwen als er meer dan 10 van elk bekeken worden (en allemaal nieuw). Seiko heeft in hun “budget-segment” gewoon teveel variatie per model om conclusies over een hele serie te trekken met een paar exemplaren.

Zo is ie inderdaad het mooist.

4 likes

Het blijven beweringen, voordat je tot koop overgaat is het altijd slim om zelf ook even te onderzoeken wat hierover wordt gezegd :+1:

Of zo: met 171 wijzerplaat, saffier, ceramische insert, Miltat Jubilee, rode secondewijzer. Natuurlijk ver bezijden origineel, maar ik vind hem wel het mooist zo…

Dick

1 like

Ik vind die standaard dial sowieso niet mooi. Vind het net een bierviltje met wat Tipp-ex markers erop geschilderd.
Beter zoek je er een andere dial voor met opgelegde indices.


3 likes