Slimme keus ?

Wanneer iemand op dit forum een vraag stelt over een horloge dat hij wil kopen, dan krijg je hier meestal het het advies om wat anders te kopen. Wanneer Igor een quartz horloge van 900 euro koopt, koopt hij een horloge wat HIJ zelf mooi vindt. HIJ heeft er zelf over nagedacht. Hij heeft zelf gekeken naar het bedrag dat HIJ er voor moet neertellen. Hij heeft een gevoel bij het horloge dat alleen iemand zelf kan ervaren. Hij koopt een horloge voorzien van goede techniek. Hij koopt een horloge dat iedere ochtend wanneer je opstaat de juiste tijd weergeeft (tot de batterij leeg is). Hij koopt een horloge dat HIJ iedere dag om zijn pols draagt en niet iedere dag of om de paar dagen goed gezet moet worden. Hij hoeft geen watchwinder aan te schaffen. Hij koopt een horloge dat hijzelf mooi vindt. Dat is waar het omgaat. Je eigen keuze en niet die van een ander. Kies zelf en bepaal je eigen keuze Igor. Of dat nu een horloge van 5 euro of 50000 euro is. Loop uit de pas en volg je eigen pad.

Krijg toch enigzins de indruk dat HIJ , Igor dus, niet helemaal zeker is van z’n zaak. En dat mag.
Vandaar de topic.

Elf.

tja, de keuze isvreuse:
Het lijkt op de flieger,myoto japanse motor, maar ik heb deze combo, die me super bevalt:
AVI-8: geweldige klok met prachtig veel film -reviews op youtube.
en ja… deze zijn beide te hebben voor hetzelfde budget.

Explore mokermike5 Explore mokermike5

dromen en keuzes…, nog meer keuzes

Wij denk graag met je mee…maar 900 voor een quartz klok is imo het niet waard. Voor dat geld is er echt heel veel mooiers te koop zoals Marnix ook al aangaf, Stowa, Steinhart (mijn keus) top klokken voor een heel bescheiden bedrag, Archimede. Maar zoals de meeste ook zeggen volg je hart/gevoel maar ga voor mechanisch!..succes!

Interessante topic. Ik overweeg ook al een maandje of 6 om dit type horloge te kopen, maar bij WUS werd ik er door forumleden vanaf gepraat (om exact dezelfde redenen, duur, quartz, spaar nog even door, enz.).

Ik merk dat ik desondanks deze negatieve verhalen nog steeds verliefd ben op deze Starttimer. Ik heb de keuze wel gemaakt (desondanks nog niet gekocht, omdat ik net een nieuwbouwwoning gekocht heb).

In het verleden al genoeg horloges gekocht waarbij ik zelf twijfelde, maar bijvoorbeeld door mooie verhalen van forumleden toch overtuigd werd en er ook zelf in begon te geloven… De ervaring leerde mij dat ik al deze horloges binnen 6 maanden weer verkocht had of ergens stof zaten te happen in mijn box…

Inmiddels is het voor mij simpel. Ben ik verliefd op een horloge en heb ik er het geld voor (over), dan neem ik hem… Een forumlid kan mij wellicht uit balans halen met positieve of negatieve verhalen, maar verliefdheid verdwijnt niet :wink:

Succes met je keuze!

Om even op mijn eigen topic in te haken.
Ik heb de Alpine in de winkel om gehad en nog dagen liggen twijfelen maar uiteindelijk er van af gezien.

De keuze is nu gevallen op een ander horloge maar ik zal eerst moeten wachten op mijn 13e maand en verkoop van m’n Tissot:D

Nogmaals dank allen voor de input :wink:

boeing767 Schreef:

Inmiddels is het voor mij simpel. Ben ik verliefd
op een horloge en heb ik er het geld voor (over),
dan neem ik hem… Een forumlid kan mij wellicht
uit balans halen met positieve of negatieve
verhalen, maar verliefdheid verdwijnt niet :wink:

Zo blijkt maar dat smaken verschillen. Niet iedere liefhebber hoeft imho de voorkeur te hebben voor n mechanisch klokje. De suggesties v ons zijn vaak die vd (ontwikkele) wensen v de meeste wis. Maar soms wijk je daar van af of ben je gewoon nog niet zo ver om t waarderen. Tonic vond ik vroeger vies :smiley:

Hier in het Antwerpse kan je de (alpina) automaat kopen voor 150 euro meer. Dat min een beetje korting…

Vintage neem ik aan?