Smartwatch levensduur

Mwoah, zo lang het bedrijf hun App onderhouden en daarop hun oudere apparaten blijven ondersteunen, dan zal het met de huidige toestellen blijven werken.
Dus als ze op hun nieuwe modellen allerlei nieuwe software en OS op gaan zetten, dan lijkt het me moeilijker om oude smartwatches te blijven ondersteunen.
Maar als ze dingen incrementeel en modulair opzetten, is het misschien wel mogelijk om spul zeer lang te blijven ondersteunen, zonder dat het de producent heel veel extra kost.
Ik bedoel als je een paar basic features voornamelijk op dezelfde manier laat werken, zoals notificaties doorgeven, dan hoeft dat toch niet heel veel extra moeite te zijn om dat zowel op nieuwe en ouwe apparaten te blijven ondersteunen?
Of zie ik dat verkeerd?
Ik bedoel FC heeft hun connected watch bv met stappen teller enzo. Zo lang ze nieuwe modellen niet drastisch anders opzetten, dan kan ondersteuning toch lang blijven bestaan? En als ze iets nieuws toevoegen aan een nieuw model, zoals draadloos betalen, maar de stappenteller hetzelfde laten, dan lijkt me dat ondersteuning van oude en nieuwe apparaten niet heel veel anders hoeft te zijn?
Nogmaals, ik ben geen expert, maar zat gewoon te brainfarten hoe een smartwatch heel lang bruikbaar zou kunnen blijven.

Betreft het issue van @anon73456146EV, zo lang je telefoon de App blijft ondersteunen is er togh weinig mis? En mocht de Bluetooth versie vernieuwt worden, waren ze niet altijd backwards compatibel?

Zonder de notificaties op mā€™n telefoon zou ik alles missen. Bij mij staat alles juist aan. Het is eerder dat mā€™n omgevin er gek van wordt dat er elke dag meerdere keren een alarm af gaat die niet voor hen van belang is.
En met een smartwatch met bv tril stoort dat de omgeving veel minder.

Dus tja, zo verschillen we allemaal hoe we er naar kijken. Net als mooie horlogesā€¦ Ik heb jaren n Seiko Monster gedragen als daily wear. Ook niet moeders mooiste, maar wel oer degelijk en praktisch.

Offtopic, hoe maak je meerdere quotes? Ik kan er maar 1 per keer maken op mā€™n smartphone.

1 like

Ik heb hetzelfde probleem met mā€™n Kairos. Verliest geregeld verbinding of App crashed.
Dat naast het feit dat de accu zeer snel leeg raakt. Hij haalt de dag niet eens. En zelfs als ik em op bepaalde momenteel uit zet en daarna weer aan heeft dat weinig geholpen. De accu is praktisch evenveel gedaald, ondanks dat het smart gedeelte uit stond.

Het geheim van de smid: Lees het forum op een PC. Ik tik 70+ woorden per minuut als het moet, en kan veel meer dan met mā€™n grutte dikke worstevingers op een 4.6" touchschermpje. :slight_smile:

EDIT: Zojuist mā€™n aanname even gemeten met een vaardigheidstestje. Waarbij, een tekst lezen en dan overtikken is langzamer dan wat je verzint uit je vingers laten rollen.

1 like

Ben ik te lui voor. Lig nog in mā€™n bed, zoals zo vaak als ik t forum bezoek :sweat_smile:

Ik vind persoonlijk dit ā€¦

ā€¦ (en alle versies) nog steeds de enige echte smartwatch die Casio heeft gemaakt.

Dit model (WSD-F20) is uit 2017 en werkt nog perfect.
Altijd verbonden (geen drop outs) en gaat zoā€™n 2 dagen mee.
In ā€˜Timepieceā€™ modus gaat hij wel 2 tot 3 weken mee.

Wear OS versie - 2.14 (March 2020)
Android OS - 8.0.0
Android security patch - September 5, 2019

Ik vind hem mooi en erg fijn en draag hem graag.
En vind voorlopig een upgrade nog totaal niet interessant

Handigste functie - Google keep notificatie voor mijn medicijnen. Want echt, zonder een herinnering vergeet ik ze echt in te nemen :sweat_smile:

1 like