Soms lukt 't

En niks tegen te doen natuurlijk ?

als ze erachter komen doen ze er wel wat aan maar ‘circumstantial evidence’ is niet genoeg voor ze , als je via een proxy server inlogt met verschillende fake accounts kunnen ze , volgens Ebay, slecht achterhalen dat er 1 persoon achterzit

trouwens

als zijn vergulde en opnieuw opgemaakte ref 805 , waar niets meer origineel aan is en waar de vergulding van weggesleten is, 53K euro moet opbrengen

wat zou mijn 18K gouden en geheel originele mogen opbrengen ? :wink:

kun je altijd nog verpesten en nieuw laten maken voor <1000 euro

Ebay waarschuwen , maar die verdienen geld aan ieder item wat aangeboden wordt , zelfs de items die zogenaamd of niet verkocht worden

dus ik heb het idee dat ze het wel best vinden

maar gelukkig zijn er maar een paar van dit soort ‘aanbieders’ , het overgrote meerendeel is OK

Als hij ze aan zichzelf verkoopt, moet hij ook verschillende adressen gebruiken. Anders valt het meteen op.
ik schat jouw 805 met deze info op zo’n 80.000-100.000 :wink:

Ik vraag me af hoe dat dan werkt, je verkoopt je horloge aan jezelf,
je betaalt, Ebay vangt haar percentage, per saldo kost het dus alleen maar…
Of zie ik iets over het hoofd?

ReneJK Schreef:

Carpe tempus Schreef:

Mooie plaat (tu)

enne zit er nu ook lume de datumschijf ?

grtz / fijn weekend

Gerard.

geen lume op de 15 minuten counter :slight_smile:

het is nl. geen datum schijf maar een minuten
counter , die , net zoals een datum schijf
ronddraait maar nu iedere minuut verspringt

Ah… op die fiets, eigenlijk best een hele handige feature dus.

thanx weer wat geleerd.

grt. Gerard

Ik weet niet hoeveel die percentages zijn. Maar als je daardoor schijnvertrouwen creeert en frankenwatches kan verkopen voor veel en veel meer dan ze waard zijn, betaalt het zich dubbel terug.

Frans53 Schreef:

Ik vraag me af hoe dat dan werkt, je verkoopt je
horloge aan jezelf,
je betaalt, Ebay vangt haar percentage, per saldo
kost het dus alleen maar…

misschien neemt hij die Ebay kosten op de koop toe
wanneer het drugsgeld is, de belasting of justitie over de vloer is ook niet alles.

Tsja, het zou allemaal kunnen…

Vintage1982 Schreef:

ik schat jouw 805 met deze info op zo’n
80.000-100.000 :wink:

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken , ik zal het hem eens aanbieden , heeft is in iedergeval 1 originele :wink:

Frans53 Schreef:

Ik vraag me af hoe dat dan werkt, je verkoopt je
horloge aan jezelf,
je betaalt, Ebay vangt haar percentage, per saldo
kost het dus alleen maar…

Je kan bij eBay de aankoop annuleren en dan krijg je de verkoopskosten terug. Dus dan kan je oneindig aan jezelf/andere accounts verkopen om zo de prijs kunstmatig op te drijven, telkens de verkoop annuleren en niks kosten betalen (tenzij misschien plaatsingskosten), terwijl Jan Modaal de indruk heeft dat je producten wel heel veel waard moeten zijn.

En zo kun je dus ook je feedback opvoeren?

Prachtige foto!

Even een ander onderwerp, jij bent de enige serieuze Breitling verzamelaar die ik kan bedenken. Je hebt aardig wat moois. Ik denk te kunnen vaststellen dat het bij jou gaat om de hobby en dat je horloges niet in de eerste plaats als investeringsobject ziet. Toch ben ik benieuwd, hoeveel is zo’n vintage Breitling zoals bovenaan dit topic waard? Hoe ver loopt het op? Kan het net zo hoog gaan als een vintage Rolex Submariner?

Het lijkt mij leuk om ook zo’n chrono te hebben, maar ik heb geen idee wat de reeële waarde is. Is het vergelijkbaar met een nieuwe Sinn die er op lijkt of schrik ik als ik het hoor?

Deze vraag is al beantwoord, als je het hele topic leest :wink:

Grt Melvin

Henkjan91 Schreef:

Prachtige foto!

of schrik ik als ik het hoor?

Ik weet niet hoe snel je schrikt , maar ik denk niet dat je dit met rolex kunt vergelijken , meer met Heuer etc

Ik had de vraag over prijzen hierboven ook al beantwoord

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2838802,2840742#msg-2840742

Maar met geduld kun je een 70er jaren chrono vinden voor 500-750 euro

Verder lopen prijzen op tot 25000 euro voor een Navitimer uit 1954 met valjoux 72 uurwerk in goede staat , zoals deze

oh, dank Vintage1982, is soms alleen zoooo veel klikjes dat trekt mijn muis niet.

Bedankt voor de info ReneJK! De prijs voor zo’n 70’er chrono vind ik best meevallen. 2k had ik ook geloofd. De prijs is substantieel lager dan wat op MP wordt gevraagd. Daarna ga ik maar eens op zoek! Mocht jij er nog eentje over hebben voor die prijs, heb ik ook wel interesse, kun je me gerust een pb’tje sturen.

Geldt helaas niet voor die geweldige Navitimer. Zo eentje wil ik wel, maar van die prijs schrik ik dus wel :smiley:

Henkjan91 Schreef:

Mocht jij er nog eentje over hebben voor die
prijs, heb ik ook wel interesse, kun je me gerust
een pb’tje sturen.

en daar zit een beetje de crux :slight_smile:
als je ze met veel zoeken en een beetje geluk voor 500-750 euro kan vinden en ze overal voor (veel) meer worden aangeboden en verkocht , dan ben ik een beetje dom bezig als ik ze voor dat lage bedrag weg zou doen ? :wink:

als ik ze zelf voor dat bedrag kan vinden koop ik ze (uiteraard zou ik willen zeggen) zelf ook

suc6 met de speurtocht

Kon ik ook maar zulke mooie foto’s maken, zucht :z
Prachtige klok René, je bent goed op dreef de laatste tijd (tu)

Harpoen Schreef:

Kon ik ook maar zulke mooie foto’s maken, zucht
:z
Prachtige klok René

Dankje wel , maar foto’s maken is niet zo moeilijk :slight_smile:

Goedkoop foto tentje , 30watt led bouwlampje erboven , tri pod voor je camera en een pocket camera voor macro foto’s

Instagram filterje eroverheen en klaar is clara :wink:

P.s alle moderne smart phones hebben goede camera’s aan boord tegenwoordig
Meeste effect dan krijg je door heel goed scherpstellen , zorgen voor geen tegenlicht op het glaasje , een een klein beetje nabewerken (cropping , filterje via instagram iod en klaar)

Is er al een topic over horloge fotografie eigenlijk ?