Sorry

Dit gaat over een lid die winst pakt op een horloge en andere leden die hem dat niet gunnen :unamused:

2 likes

ow …

H47 dingt blijkbaar af, met valse excuses die inspelen op het gemoed, tot de absolute bodem, om daarna hetzelfde klokje (op dezelfde plaats nota bene) voor 3 tot 4 keer zoveel te koop te zetten.

Komaan man… zo weinig inlevingsvermogen/empathie of gewoon niet al te slim?

Ik heb net een gewaardeerd lid nog een prachtklok gegund voor een prijs die een serieus stuk beneden markt ligt… voel ik me goed bij.

6 likes

Ik merk wel dat we de laatste maanden een beetje beschaafder zijn geworden in het uiten van onze mening, mensen die eens een vraag stellen en minder dan 10 jaar lid zijn worden niet meer met de grond gelijk gemaakt…de verwijdering van een paar arrogante ettertjes heeft geholpen !

1 like

Ik ben niet beschaafd maar probeer te doen alsof.

Wij weten niet of het afding verhaal een vals excuus was toch?

Daarnaast is de verkoper akkoord gegaan met de lagere prijs dus waren kennelijk beide partijen tevreden, om dan achter af te gaan klagen als een ander het voor meer wil verkopen vind ik wat kinderachtig.

Als ik iets verkoop, verkoop ik het voor een bedrag dat ik er voor wil hebben.
Dan kan iemand wel een zielig verhaal ophangen maar we hebben het hier over een horloge wat geen noodzakelijk goed is. Als je mijn prijs niet kan/wil/mag betalen dan koop je het niet. En als je het later verkoopt voor meer, prima.

En volgens mij heeft H47 het horloge bijna een jaar in zijn bezit gehad dus het is niet zo dat hij het heeft gekocht voor een lage prijs en het direct heeft willen verkopen voor een hogere prijs.

Ik heb ook een aantal horloges verkocht die in een jaar zijn verdubbeld qua prijs. Mag ik het dan niet voor de huidige marktwaarde verkopen omdat ik er minder voor heb betaald?

3 likes

Was me nog niet opgevallen…:sunglasses: Ik heb het meestal moeilijk met mensen die over zichzelf in de 3e persoon praten…

Er zit hier een verschil tussen mogen en gunnen. Natuurlijk mag hij het proberen te verkopen tegen een hogere prijs, hij zou het horloge ook tegen de orginele verkoopprijs kunnen gunnen aan de oorspronkelijk verkoper (ik) die het horloge wel weer terug wilde (en destijds dacht een gunst te bewijzen).

4 likes

Het is gewoon het regelmatig terugkerende gezeur over (vraag)prijzen.

Wat mij betreft is iedereen vrij te vragen wat hij wil. Vraag je teveel dan wordt de klok niet verkocht. Simpel. Er staan in de horlogemarkt op dit moment een paar voorbeelden.
Als er toch een koper toehapt heeft die gewoon z’n huiswerk niet gedaan. Niet achteraf gaan zeuren.

Andersom, als je als verkoper je laat verleiden tot een bodemprijs moet je niet gaan janken als iemand anders er later meer uit weet te halen.

Dit is een horlogeforum. Je mag toch verwachten dat leden een redelijk idee van de waarde hebben of daar makkelijk informatie over kunnen inwinnen.

Sommigen hebben het dan nog over het forumgevoel of zoiets (jammer dat er geen kotssmiley is :disappointed:). Met bijna 13.000 leden en verkooprechten voor level 2 kun je dat natuurlijk wel vergeten

3 likes

Ik snap je gevoel en er is ook wel iets voor te zeggen.

Maar ik zou bijv. m’n rolex submariner die ik 5 jaar geleden heb verkocht voor de helft van wat ie nu waard is, ook wel terug willen kopen van de huidige eigenaar voor dezelfde prijs als ik waar hem toen voor verkocht heb. Maar dat wil hij waarschijnlijk ook niet als hij hem ooit besluit te verkopen.

1 like

Wat een discussie zeg, een beetje intermenselijke universele gedragscode is er nog wel toch? Als je dit geen sneue actie vindt en zelf ook klokjes met winstoogmerk hier verkoopt, dan begin je maar een winkel en draag je ook de lasten die daarbij horen.

Het is gewoon niet netjes.

@Santa_Sangre je moet uiteraard de marktwaarde wel meenemen in je overwegingen. Rolex is een uitzondering

1 like

Vooropgesteld denk/vind ik dat iedereen zelf mag beslissen of hij/zij een horloge met winst wil verkopen. Dat is een ieder z’n goed recht.

Tegelijkertijd ben ik van mening dat :

• onder valse voorwendselen een lagere prijs bedingen, en later het horloge voor meer (dan het dubbele!) te verkopen is not done
  • op Marktplaats en andere ranzige verkoopsites is dit schering&inslag, maar ik zie Horlogeforum als een ontmoetingsplaats voor horloge liefhebbers, waar men tevens de mogelijkheid heeft tot (ver)koop van horloges. Men gunt elkaar meer, en het moet geen Marktplaats-achtig gebeuren worden
4 likes

Mee eens Santa, maar deze situatie staat niet in verhouding tot Rolex-gerelateerde bedragen. Het gaat hier om een paar tientjes, die ik best kan missen. Ik zou er in ieder geval geen forumlid om benadelen. Discussie is voornamelijk onstaan vanuit het principe (waarvan ik eigenlijk niet eens wist dat ik ze had, hahaha)

2 likes

Fully agree!

1 like

Dan slechts erg naĆÆef…:wink:

Iedereen zijn zegje gedaan voor het mis gaat.

Slotje op.

5 likes