Even een vraagje… loopt een automatisch horloge wel in de ruimte? Omdat je door het ontbreken van zwaartekracht hem niet kan opladen?
Ja, de rotor functioneert obv beweging niet zwaartekracht, zie ook Newton 3rd law.
Het is zoals @YY77 aangeeft, inertie en verandering van beweging/versnelling dat de rotor aan de gang houdt, niet zwaartekracht (is ook weinig meer dan een versnelling in een bepaalde richting als je het simpel bekijkt).
Als zwaartekracht noodzakelijk zou zijn, dan zou een rotor in een horizontaal gehouden horloge niet werken.
Oow ik dacht dat de rotor ‘valt’ door je pols te draaien (draaischijf op een helling) wat denk ik niet zou gebeuren in space
Fortis Stratoliner S-41 White Dust Superluminova.
13 stuks leverbaar, nadat ze uit de ruimte terugkomen. 1 van de 13 Stratoliners welke spacetested zijn
Ik blijf deze echt heel gaaf vinden! Wel stevig aan de maat zo te zien.
41mm
Mijn Bulova met het ‘ultieme’ bandje er voor!
Draag de Bulova eigenlijk nooit, maar staat altijd in het zicht in mijn ‘Mancave’. Ik kijk er graag naar
Wat Ik zo kenmerkend vind aan de klok is dat ze ‘second best’ zijn geworden in de race als de eerste Moonwatch
Beetje zoals iedereen in zijn leven, we worden/zijn niet de beste, in het meest gunstige geval second best, dus ik kan mezelf hiermee goed identificeren😁
Mooi gezegd kerel en mooi horloge!
wat een vette strap zeg
Heb nog lederen banden voor zowel de bulova als speedmaster
Nick Mankey strap!