Ik zou hem ook inleveren bij verkoper. Voor iets meer dan 2k komen regelmatig originele en complete Speedy Pro’s langs. Ff wat geduld hebben.
Erg herkenbaar hoe je je ergens blind op kunt staren. Zo wilde ik jaren geleden een “bepaald model”.
Maar helemaal niet meer te vinden, omdat de lijn al enige tijd was gestopt. Ze kwamen met nieuwe opgepompte submariners met loep, ouwe submariners met loep, een voor mij te grote deepsea, maar de ouwe Dweller leek niet te vinden. Ik had de hoop al opgegeven totdat ze zeiden iets gevonden te hebben. Toen ze het klokje neerlegden was ik gelijk al blij.
Ik zat dat de datum zonder loep was: check!
De kast was niet zo een deepsea reus: check!
Op de zijkant zat een heliumventiel: check!
En op de wijzerplaat stond inderdaad Sea-Dweller: check!
Ik zat zelfs nog als een debiele WIS met een water druppel het saffierglas te controleren: check!
Moe door het lange wachten (een half uur ofzo) toch voldaan afgerekend en verder geshopt.
Uiteindelijk op weg naar huis in de coupe zat ik rustig het horloge van alle kanten te bekijken. En ik kon mezelf wel voor m’n slaan, mezelf uitlachen en glimlachen tegelijk om te zien hoe ingenieus ze waren geweest. Blijkbaar hadden ze nog wel ergens een ouwe dweller kast, maar geen plaat. Dus ik kwam in de trein achter dat er naast Sea-Dweller op de wijzerplaat, ook nog es Deepsea bovenaan stond…
Had ik nets als de 3900m volledig over het hoofd gezien
Hoorde deze niet thuis in het “grootste horlogeblunders” draadje?
De frankenspeedy is terug naar de eigenaar en de zoektoch naar een fatsoenlijke speedmaster kan terug beginnen.
En de jacht kan weer beginnen!