Advies gezocht. Ik heb nu een mooi Sail Cloth band erop zitten, maar die is wat te formeel vind ik en aangezien ik de komende 6 maanden toch niet naar kantoor ga, zoek ik iets sportievers. Ik zit na de te denken over een Nato in zwart of bond versie. Ik zie ze voorbij komen bij de huidige Speedys en dat staat echt goed, maar staat dit ook mooi bij mijn gele tritium wijzers. Iemand nog briljante ideeen of advies.
Ik wil graag een aflopende leren band van 20mm naar 18mm, misschien zelfs 16mm en daar een Omega buckle op plaatsen. Mensen hier ervaring mee? Foto’s zijn welkom
Ik zou er een laten maken door slls, of Ko.
Ik vind de vintage stijl taper van 19 naar 16 of 19 naar 14 wel nice.
20 mm geeft natuurlijk exact hetzelfde idee.
Heel nice!! Enig idee welke Omega buckle dat is?
Had Ko inderdaad al bericht
19mm ja? Waarom geen 20? Lug width bij een Speedmaster is toch 20mm.
Geen idee , gewoon los aangeschaft. Past er prima bij
Zeker
Van 20 naar 16.
Banden taperend van 20-16 is elegant
Heel fraai inderdaad! Heb zelf deze 18mm buckle op het oog:
Maar als ik die 16mm leren band zie begin ik weer te twijfelen…
Ik koop alleen 20-16 banden. Zoo mooi
Heb één 20-18
Correct! Dat maakt de 1171, 1450 etc ook zo mooi. De moderne 50th band loopt zelfs af naar 15mm.
Met leder banden heb ik liever 18mm omdat het anders zo’n smal stukje leer onderaan de pols heeft.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had gezegd dat ik zulke banden had op mijn polerouters (die hebben wel een lugwidth van 19), maar die zin kennelijk verwijderd.
20 naar 16, of van 20 naar 14 is gewoon nice.
Thanks voor de foto’s, vind die buckle met opgelegd Omega logo toch minder, mijn voorkeur heeft die met het uitgeslepen logo
Vind een opgelegd logo juist mooie vintage vibe hebben. Zo zie je maar…
Eens! Gaat dan denk ik toch 20 naar 16mm worden!