Speedmaster only II


Sinds 1964 in de family!

19 likes

Zijn die prijzen zo veel omhoog gegaan dan?

14 likes

Volgens onderstaand screenshot wel

Gaaf! Hebben jullie ook de originele onderdelen nog, zoals de lunette, wijzerplaat en wijzers? Lijkt op een zeer oude servicebeurt :+1:t3:

1 like

De schoonheid :heart_eyes::ok_hand:

13 likes

Band is even wennen, maar staat zeker niet verkeerd. :+1:

Zelf net twee Heurville bandjes gekocht. Waaronder een blauwe, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

1 like

Thanks :+1:

Draagt heerlijk en comfortabel, daarnaast vind ik de 20-16 bijzonder elegant :ok_hand:.

1 like

:ok_hand:

Heb je een foto?

1 like

Komt zeker goed, enkel heeft de beste man een behoorlijke levertijd. 2-3 maanden, dus moet nog even geduld hebben.

1 like

Wachten dus pfff

image

Zoiets?

image

4 likes

Deze en nog een nieuwe die hij had. Daar kan ik geen plaatje van vinden. Had wel een voorbeeld foto gekregen, maar heb ik blijkbaar alweer verwijderd. :roll_eyes:

image

image

5 likes

Ik vind de kleur echt prachtig een soort petrolblauw​:ok_hand:. Voor jouw FOIS toch? Persoonlijk zou ik zoeken naar een petrol suède denk ik, maar ik ben dan ook echt fan van suède. Je brengt me op een idee :thinking:, gaat me geld kosten. Aan de andere kant die weekendjes op het terras zitten er nu ook niet in, dussss :joy:

Ik wist nog voordat de Speedmaster er was welke band ik graag wilde hebben, geen hoogglans geen drukke crocoprint, zeker taperend van 20-16 et cetera.

1 like

Ja, voor een FOIS. Tot nu toe enkel gekleurde banden op Panerai’s. Komt vast goed en anders heb ik er nog en mooie bruine bij.
Suede ben ik zelf niet direct kapot van, maar ben benieuwd naar de nieuwe aanwinst. :wink:

1 like

Ik ook wel en de zoektocht is begonnen :joy::joy:

1 like

Geen dank! :grin:

1 like

Goed gezien, het horloge heeft inderdaad rond 1974:een grote beurt gehad bij Omega in Zwitserland. Mijn vader was daar voor zijn werk en heeft hem daar laten servicen. Aanleiding was o.a. dat de originele lunette los was geraakt en dat het horloge niet goed liep, af en toe stopte hij op de meest onverwachte momenten.
Mijn vader hield ook erg van de lume, hij droeg zijn horloge meestal ook als hij sliep en vond het fijn om snachts te kunnen kijken hoe laat het was. Ze hebben de wijzers toen ook vervangen, en hij heeft toen de stalen band gekocht. Daarvoor had hij vaak leer of nato’s l. Aan de natovwerd vaak zo een aluminium kalenderplastje gehangen wat je iedere maand verving. :laughing:
Na de (dure) service bleef het horloge regelmatig stilvallen op de meest ongelukkige momenten, mijn pa had een drukke baan en kon dat niet gebruiken, hij kocht toen een stemvorkhorloge. Als 14 jarige kreeg ik de Omega, die bij mij ook vaak stil viel.
Toen ik studeerde in 1980 leerde ik iemand kennen die opticien was en voor de hobby horloges repareerde. Hij heeft hem helemaal uit elkaar gehaald en uitgevonden dat het uiterste puntje van de balansas gebroken was. Als het horloge onderste boven werd gehouden stopte het vaak.
Voor 40 gulden :sweat_smile: is er een nieuwe originele balans in gegaan en sindsdien heeft het horloge perfect gelopen.
Door de omstandigheden had ik als 20 jarige al een pré moon,. Men vond het toen een oud horloge, en hij had de inscriptie achterop niet. Ik vond dat juist wel bijzonder haha. Mijn vrouw vond hem te groot, maar ik heb het altijd mooi gevonden en ben er zuiniger op geweest dan mijn pa.
Vorig jaar heeft het horloge weer een uitgebreide beurt gehad bij Timefix. In overleg hebben we het horloge zo gelaten als het is met zijn eigen geschiedenis. De oude onderdelen zijn er niet meer. Wel die recent vervangen zijn. (pakkingen, hardlex en de kroon, de originele krron sloot niet meer af, er zou vuil en vocht in kunnen komen,)

6 likes

Kende hem niet, even gekeken op zijn site. Mooie straps! Niet goedkoop maar erg mooi! Zeker die petrolkleur die helaas uitverkocht is… :roll_eyes:

1 like

In mijn zoektocht naar een Speedy begin ik steeds meer de modellen met tritium te waarderen, de eerdere 3570.50.

Zijn die ook aanwezig op het forum?