Speedmaster only II

Hoeveel banden heb je voor de speedy?

In het algemeen? Hier heb je een chart met daarop de meeste:

Ikzelf? Ik heb (gehad):

  • 1171 (633)
  • 1175 (640)
  • 1450 (808)
  • 1479 (812)
  • 1958 (957)

17 likes

shit, ik ben dus niet de enige (vanaf morgen) met een mitsokushi dial in de sapphire sandwich 🥺

1 like

Haha! Volgens mij zijn er nog 'n paar meer hoor!

2 likes

Wat een collectie zeg… :heart_eyes:

1 like

Thanks! Ik zou nog graag een 1447 en Holzer willen proberen. Dan heb ik de voornaamste wel gehad. Alles vanaf de 1499 boeit me niet zoveel meer, dat is te dik, zwaar en geen normale microafstelling op de sluiting.

Forstner komt wel met een interessante band (1039 replica maar dan steviger gemaakt). Dit was vroeger JB en zij hebben ook banden voor Omega gemaakt. Forstner ken je natuurlijk van de Champion banden die de astronauten droegen, maar dat was hun keuze en niet iets vanuit Omega. Juist omdat die 1039 stretch banden kapot konden gaan?

En Uncle Seiko maakt voor een habbekrats replica’s van de 1171, Holzer en straks ook de 1039. De Forstner lijkt wel van betere kwaliteit te zijn.
afbeelding

4 likes

Eindelijk m’n 1171 band binnen… nu snel op de Speedmaster! :heart_eyes:




15 likes

Wow nice! Nog nieuw in de verpakking! Maar snel op de Speedmaster zit er niet in denk ik? Of zijn ze al gevijld?

1 like

Bam! Ben benieuwd!
Plaatjes please!!!

Ziek hè! Gekocht bij William Wien Watches, vertelde me dat hij er ooit 10 heeft gekocht in Italië! Dit was de laatste… lucky me!!

Endlinks moeten inderdaad nog op maat worden gevijld, zijn die overigens ook anders dan de huidige 633 endlinks?

1 like

Die volgen zeker! :smile:

1 like

Heb de Uncle Seiko en Forstner banden inderdaad al wel eens voorbij zien komen, geen fan van. Ben van mening dat je niet een “geen originele” band op een Omega gaat zetten…

1 like

Je kan het altijd proberen, maar het zijn de moderne 633 end links dus vermoedelijk zijn ze net die 1 of 2 mm te breed. Blijft bijzonder want vintage 633 end links (NOS) passen meteen superstrak tussen de lugs. Maarja, die zijn weer te smal voor die versleten lugs bij vintage Speedmasters :wink:

Oud en nieuw:

Mee eens, ik houd er ook niet van, maar bij Forstner wil ik nog wel een uitzondering maken. Zie uitleg eerder.

1 like

Blijft bijzonder! Ik ben benieuwd :+1:t2:

Nou ja, als je dit ziet, snap je wel waarom ze die end links breder maken :wink:
Dit is een 1450/808 maar die 808 end links zitten bij mijn Speedmasters 1861 er snaarstrak tussen.

4 likes

Wat een beauty! :heart_eyes::drooling_face:

Heb je hier mssn een linkje voor? Kan hem met googlen niet vinden.

Ik vind zo’n band erg vet, maar heb i.t.t. sommige hier geen moeite met aftermarket als het een fractie vd prijs is :rofl:

1 like

Mooi horloge!! 145.022-74 of jonger?

1 like

https://www.instagram.com/p/CBRDPfqnxXc/?igshid=ri63n89w9u78

Edit: https://www.instagram.com/p/CBRBBiFHatx/?igshid=izcif308wjit

Coming soon :wink:

3 likes

Inderdaad op dit moment alleen nog op Instagram aangekondigd.

Helaas niet van mij, was enkel om de ruimte tussen de lugs en de end links te laten zien.
Lijkt mij een “gewone” 3590 te zijn.