Thanks! Ik zou nog graag een 1447 en Holzer willen proberen. Dan heb ik de voornaamste wel gehad. Alles vanaf de 1499 boeit me niet zoveel meer, dat is te dik, zwaar en geen normale microafstelling op de sluiting.
Forstner komt wel met een interessante band (1039 replica maar dan steviger gemaakt). Dit was vroeger JB en zij hebben ook banden voor Omega gemaakt. Forstner ken je natuurlijk van de Champion banden die de astronauten droegen, maar dat was hun keuze en niet iets vanuit Omega. Juist omdat die 1039 stretch banden kapot konden gaan?
Heb de Uncle Seiko en Forstner banden inderdaad al wel eens voorbij zien komen, geen fan van. Ben van mening dat je niet een “geen originele” band op een Omega gaat zetten…
Je kan het altijd proberen, maar het zijn de moderne 633 end links dus vermoedelijk zijn ze net die 1 of 2 mm te breed. Blijft bijzonder want vintage 633 end links (NOS) passen meteen superstrak tussen de lugs. Maarja, die zijn weer te smal voor die versleten lugs bij vintage Speedmasters
Nou ja, als je dit ziet, snap je wel waarom ze die end links breder maken
Dit is een 1450/808 maar die 808 end links zitten bij mijn Speedmasters 1861 er snaarstrak tussen.
Volgens mij zijn de end links van de Forstner 1039 replica solid? Dat zou al veel schelen. En de constructie van de Uncle Seiko 1171 is ook een stuk minder dan de modern 633’s. Deze sluiten mooi aan bij de kast en die van Oompje Seiko zit juist in het midden van de lugs. Daarmee kan de end link teveel kantelen en dan krijg je inderdaad krassen. Jammer! Wat slecht gemaakt, hoeft toch niet…