Speedmaster only II

Gefeliciteerd! Heel gaaf! De endlinks zitten erbij? Maar de tussenschakel is er tussenuit gehaald, dus dat wordt nog een aardig klusje om alles in ere te herstellen?

Algemeen:
Vintage of modern, iedereen moet voor zichzelf bepalen waar de voorkeur naar uitgaat. Ik wil ieder krasje zelf gezet hebben of het overnemen van iemand die ik heel goed ken (en ook respecteer). Het liefst heb ik een NOS vintage 145.012 of een 3590 uit mijn geboortejaar. Maar het is echt een valkuil geworden.

De nieuwe 321 Ed White is heel mooi gemaakt, maar ik vind er echt helemaal niks aan. Kraak noch smaak.

Heel knap gedaan, maar het is en blijft natuurlijk een “mod”, ook nog eentje waar met chemicaliën dit effect is bereikt. Telemetre schaal is wel heel gaaf! Had dat liever op Speedy Tuesday Alaska gehad of iets anders. Maar alles was waarschijnlijk nutteloos geweest in de ruimte?

Pas op met Uncle Seiko, op Omega Forums hebben er al gebruikers geklaagd over krasjes op de kast omdat de endlink er tegenaan schuurt. Niet heel goed gemaakt dus. De flatlink ziet er netjes uit, maar ik begrijp niet waarom ik twee soorten endlinks zie? De 633 variant staat niet mooi vind ik. De onderste is beter.

afbeelding

1 like

Klopt, maar zijn gedaan met spare parts. Dus het is zo terug te brengen naar originele staat.

De beste man heeft ook een spare stepped dial in een FOIS weten te lepelen. Ik vind het wel gaaf!

2 likes

In de andere FOIS modellen zaten ook geen gewone FOIS platen, dat zijn volgens mij de nieuwe Ed White wijzerplaten na een kort bad in zuur? Elke mod heeft nog de originele delen ergens in een zakje zitten, maar tenzij je zelf HEEL handig bent, ben je toch weer veel geld kwijt aan het terugbrengen naar de originele staat. Maar goed, ik ben dan ook geen liefhebber van mods, dus ik zie er de meerwaarde niet van in. Ik geef weer teveel geld uit aan andere onbelangrijke zaken :wink:

2 likes

Fototje

9 likes

Ik heb er zo een onderweg. Vermoedelijk ergens half aug binnen :slight_smile:

Ik mag weer mee doen hier :sunglasses:

15 likes

Is dit een reduced?

Edit: onee niet, past heel mooi!

Is wel een reduced!

Helaas maar 2 maanden van kunnen genieten en was toen total loss door een kapotte chrono.

Mijn Speedmaster 145.022-69 Straight Writing op een NATO-band - (staat overigens ook in het blauwe gedeelte)

7 likes

Fijn weekend! :sunglasses:

12 likes

Prachtig. Oprecht. Maar voor dat geld (iets van 13,5K?) koop ik hem niet.

:sunglasses:

Kijk. Bijna hetzelfde.

13 likes

Ja echt tof!
Alleen ben ik niet zo goed onderlegd met een camera, want hij verdiend eigenlijk een NA met wat mooie foto’s.

Ben er in ieder geval heel blij mee :wink:

1 like

Zijn er mensen hier die een moonwatch black black hebben?
311.92.44.51.01.005. Wat een bizar mooi horloge, ben benieuwd naar ervaringen!

Tof ding! Alleen niet laten vallen dan ben je fucked :sweat_smile:

heb jij dat gedaan? :frowning:

Nee, maar genoeg horror verhalen op instagram langs zien komen.

Keramische kasten krassen niet maar breken wel snel.

1 like

X-post

13 likes

Heel vet een 3594! Ik heb heel lang getwijfeld tussen deze of een pro. Uiteindelijk de pro geworden.

Geniet ervan!! NA topic mag altijd😀

2 likes

gedragen destijds, zit lekker met vouwsluiting, uiteindelijk voor de grey side gegaan, vond het zwart erg glimmen, maar eerlijk gezegd wel lang getwijfeld…

1 like