Speedmaster only III

Als ik moet kiezen tussen een Omega gecertificeerde horlogemaker of iemand bij de AD, weet ik wel wie ik geloof.

3 likes

Ik heb het even gemeten: 63 uur en 47 minuten

4 likes

En deze 1861 houdt het 52 uur vol.

13 likes

Jouw definitie van even is toch heel anders dan de mijne, mijn adem inhouden voor even is een heel verschil met jouw even. :sweat_smile:

1 like

Haha, gewoon weggelegd, en in de gaten houden wanneer hij stopt.
De opgegeven 50 uur is dat hij volgens de Metas waarden blijft lopen, langer dan de 50 uur kan de afwijking toenemen.

1 like

Deze week speedmaster 3861 saffier aangekocht .
Nu zoek ik oplossing om het met 2 te dragen. Vader en dochter.
Wat zouden jullie aanraden? Afmetingen polsen te verschillend dus originele stalen band lukt niet.
Alvast dank voor input !

4 likes

Joseph Bonnie bonclip band.

1 like

Velcro

1 like

Een leren vintage band? Of twee verschillende bandjes met Quick Release?

1 like

Leuk idee! Ik zou voor 2 aparte banden gaan. Al genoemd met quick release of een nato

Archer is een legend!

Volledig opwinden is het devies (en doe ikzelf ook).

Plaatje voor de sfeer:

8 likes

Zeker, zijn posts zijn top in aangeven wat mis is met een uurwerk zoals bij de 3861;

3 likes

Ik blijf nog maar even bij m’n 1861’je :sweat_smile:

4 likes

O oooooh……. Zijn er grote problemen met dat uurwerk dan?

er kunnen gangproblemen onstaan door een drooglopend centrumrad.

Check deze post;

3 likes

Check! Dus als er geen problemen zijn krijgt het uurwerk een update bij de eerste servicebeurt en anders moet hij onder garantie gemaakt worden.

1 like

Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat de productie ook is aangepast nadat dit probleem bij Omega aan het licht kwam. Dus vanaf een bepaald serienummer is de modificatie doorgevoerd denk ik.
Dit roept natuurlijk de vraag op; Heb ik een goede 3861 of kan ik wellicht dit probleem verwachten?

1 like

Mijn 3861 wordt sinds december gerepareerd. Ik had deze destijds in april gekocht en in november stopte het uurwerk er geheel mee nadat eerst de chronograaf het niet meer deed. Eerder al een topic over gehad en kennelijk hebben meer mensen dat meegemaakt met de eerste modellen. Hopelijk doet hij het binnenkort weer!

2 likes

Er is een Artem sailcloth bandje onderweg uit Australië. Tot dan draag ik de Speedmaster Racing maar op een tropic.
De metalen band krijg ik niet mooi op maat voor mijn pols. Jammer dat er maar 2 gaatjes zijn voor de fijnafstelling.

5 likes

17 likes